Loket.nl database kolomkoppen veranderd naar hoofdletters

Recent kon de data in PowerBI op Loket.nl niet ververst worden.

Foutmelding: ‘de kolom “id” wordt niet herkend’.

Het bleek dat de kolomkoppen de brontabel ‘employers’ in Loket.nl van kleine letters naar hoofdletters waren veranderd. PowerQuery is case-sensitive. Ik heb handmatig de transformatie stappen moeten wijzigen van bijv ‘id’ naar ‘ID’. Nu werkt het weer.
Nu wachten op dat Loket.nl de tabel weer terug aanpast?

Hadden anderen hier ook last van? Of anders opgelost?

Gelieve dit einde van de dag nogmaals te proberen. De betekenis van select * is gewijzigd geweest, maar wordt vandaag vanwege onverwachte zij-effecten teruggedraaid.

Gerelateerde links:

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.