Het lukt sinds dit weekend niet meer om m’n Power BI-rapporten te updaten.
Zowel via PowerBI desktop handmatig refreshen als automatisch vernieuwen via PowerBI-service.
Op desktop deze melding:
OLE DB or ODBC error: [DataSource.Error] OData:
Unable to read data from the transport connection:
De externe host heeft een verbinding verbroken…
Via PowerBI-service:
Fout in de gegevensbronDataSource.Error:
OData:
Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host…
DataSourceKind = OData. DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/xxxxxxx-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesOrdersV2Incremental@eol.
OData: Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host…
The exception was raised by the IDataReader interface.
Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action.
Table: SalesOrdersLookup.
En via Bridge Online Monitoring de volgende melding voor request 80000a66-0000-f600-b63f-84710c7967bb onder HTTP/1.1 voor waardes in datumbereik tussen 1-1-2022 en 1-1-2023:
itgenboe161
Aantal rijen gedownload: 232,242
Totale duur (ms): 816,097
Verwerkingsduur (ms): 493,615
Vertraging op identieke verzoeken (ms): 322,481
Verwijzer: SalesOrders
Ik heb m’n dataset al kleiner gemaakt door alleen maar nu tot 1 jaar geleden te pakken. Tot vorige week ging refreshen nog gewoon goed, en toen had ik heel 2022 + 2023 als data set, dus kan me haast niet voorstellen dat ie nu in eens het niet meer doet vanwege te grote dataset.
Daarnaast ook al een hele tijd het time-out duration in de Odata.Feed statement op verhoogde waarde staan.
Graag advies hoe dit aan te pakken.