PowerBI : DataSource.Error: OData: Unable to read data from the transport connection

Ik krijg in PowerBI regelmatig de volgende foutcode bij het verversen van mijn data:

Fout in de gegevensbron:
DataSource.Error:
OData:
Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host…
DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.SalesInvoice.SalesInvoices@eol. ;
OData: Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host…
. The exception was raised by the IDataReader interface.
Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action.
Table: ExactOnlineREST SalesInvoice SalesInvoices@eol.
URI cluster: WABI-EUROPE-NORTH-B-redirect.analysis.windows.net
Activiteits-id: 7068fd6b-7171-4c18-8534-469b3234ef4d
Aanvraag-id: 63944535-ec32-42ec-9a25-791e9e7a8448
Tijd: 2024-07-16 16:55:40Z

Hoe kan ik deze fout oplossen en voorkomen in de toekomst?

Het gebruik van SalesInvoices via Power BI wordt afgeraden in het algemeen; beter is SalesInvoiceLinesIncremental en SalesInvoicesIncremental.

M.b.t. de melding: is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom.


Dag,

Hierbij een tweetal schermafdrukken. Ik kon het exacte onderwerp niet vinden, ik heb de rood en oranje gemarkeerde regels hier toegevoegd.

De melding op het pad /setup heeft niks te maken met downloads; dit betreft een standaardscherm waarbij de gebruiker wegnavigeerde.

De eerste screenshot geeft de foutmelding aan betreffende ActiveCampaign:

itgenoda107
De datacontainer met alias ‘acn’ kan niet worden geopend op provider ‘ActiveCampaign’.
Account expired (Your account has been expired for over a month.).
The remote server returned an error:
(402) Payment Required

Advies is om actie te ondernemen om het ActiveCampaign-account weer te herstellen, bijvoorbeeld door een abonnement af te nemen. In een toekomstige release zal voor herkenbaarheid de generieke itgenoda107 vervangen zijn door de ActiveCampaign-specifieke melding: itgenacn070.

Merk op dat dit geen foutmelding van Exact Online is.

In Power BI krijg ik de volgende melding:

DataSource.Error: OData:
Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host… DataSourceKind = OData.
DataSourcePath = https://bridge-online.cloud/acme/odata4/ExactOnlineREST.SalesInvoice.SalesInvoices@eol. ;OData:
Unable to read data from the transport connection:
An existing connection was forcibly closed by the remote host…
The exception was raised by the IDataReader interface.
Please review the error message and provider documentation for further information and corrective action.
Table: ExactOnlineREST SalesInvoice SalesInvoices@eol.

In de monitoring van Bridge is het volgende te zien met betrekking tot deze foutcode. Hoe kunnen we dit oplossen.

De download van request 0HN5FIC0KTDPD:00000002 is vanaf de zijde van Power BI geannuleerd.

De reden daarvoor is onbekend, maar kan zijn dat de data te langzaam binnenkomt.

Het gebruik van SalesInvoices via Power BI wordt afgeraden in het algemeen; beter is SalesInvoiceLinesIncremental en SalesInvoicesIncremental (zie boven).

Advies is om deze wijziging eerst door te voeren en dan nogmaals te proberen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.