Power BI Odata select query blijft alle kolommen houden

Momenteel probeer ik in Power BI via de OData-connector een tabel in te laden. Ik wil niet de gehele tabel inladen, maar slechts een aantal kolommen. Nu weet ik dat ik d.m.v. een Select statement aan de OData-query toe te voegen alleen de kolommen kan meegeven die ik wil inladen.

Echter wanneer ik dit doe blijf ik alle kolommen terug zien komen. Sommige zijn gevuld met “Error”, andere met “null”; of beide “Error”; beide “null”. Zie foto hieronder:

Graag krijg ik hulp om dit werkend te krijgen, zodat de hoeveelheid data die ik binnenhaal aanzienlijk minder wordt.

Het lijkt op by-design.

Treedt er een probleem in de verwerking op? Zo ja, welke melding treedt op?

Is het mogelijk om de tekst horende bij een cel met daarin “Error” toe te voegen in een antwoord?

Wat is de berekening qua hoeveelheid data die het zou moeten besparen als de kolomdefinities weg zijn?

Geen probleem in de verwerking lijkt het.

Tekst in error:

DataFormat.Error:
We expected a property ‘COMPANY_CODE’, but the OData service omitted it from the response data.
This can occur for a number of reasons and does not necessarily imply that the data does not exist or is of a default value.
Details:
Property=COMPANY_CODE

Ik wil van 260 kolommen naar zo’n 25 kolommen gaan, eerste test scheelde dit enorm veel mb’s.

OK.

Hoe is het verschil in megabytes gemeten? Wat waren de twee waardes?

Het zou weinig moeten uitmaken zolang de null-values maar onderdrukt worden zoals beschreven in Snellere OData downloads met kleinere omvang met kleine aanpassing in Power BI.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Headers toevoegen

Ik wil het opnieuw gaan meten, maar ik blijf de error terug krijgen in de eerste kolom. Weet jij wat dit zou kunnen zijn?