Ik krijg met het hernieuwen van de data in Power BI vaak foutmeldingen (itgenboe161, itgenboe242). De transactionLinesIncrementel is verreweg de grootste tabel die ik moet in-/herladen dus deze wil ik compacter maken.
In de startp SQL wil ik alle tabellen inladen, maar bij de transacties alleen 2022 t/m 2025. Ik heb het met de volgende code geprobeerd, maar dat werkt helaas niet:
use
SELECT code
, ‘eol’
FROM ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@eol
where FinancialYear between 2023 and 2025
Kan iemand vertellen hoe ik een subsectie kan uisluiten?
De snelheid van TransactionLinesIncremental wordt in het algemeen maar beperkt hoger bij filteren omdat conceptueel altijd de volledige dataset berekend moet worden. Advies is waar mogelijk de itgenboe161 en/of itgenboe242 op te lossen.
Als u wilt filteren, dan kunt u het beste de standaardfilters van Power BI / Power Query hiervoor gebruiken. Zie bijvoorbeeld onder het kopje “Performance” de term “query folding”:
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.