Power BI refresh issues?

Ik ervaar momenteel problemen met het verversen van gepubliceerde dashboards die gekoppeld zijn aan een Invantive connectie. De foutmelding die ik krijg is:

DataSource.Error:
OData:
Request failed:
The underlying connection was closed:
An unexpected error occurred on a send.
DataSourceKind = OData
DataSourcePath = X.
The exception was raised by the IDbCommand interface.

Ik heb gezien dat er een partial outage is gemeld bij de server. Is er meer informatie beschikbaar over deze outage en wanneer deze is opgelost zal zijn?

De partial outage vanochtend was kort van duur: de server was dusdanig langzaam dat de automatische tests het als een falen noteerden. Oorzaak hiervan was het maken van het verzamelen van data t.b.v. een analyse voor hangenblijvende downloads.

Welke melding staat bij het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring details?

Is het mogelijk een (geanonimiseerde) screenshot van de details van het request toe te voegen inclusief volledig zichtbaar de blauwe titelbalk?

De waarschijnlijke oorzaak is een probleem beschreven op Problemen bij geannuleerde downloads en/of downloads die blijven hangen.

Deze request heeft 30 minuten in de wacht gestaan totdat de voorgaande download met request ID “0HN2V1OVUQO7M:00000001” zou eindigen. Dit is echter niet gebeurd, hetgeen een bug in de Invantive-software is.

Enigszins verwarrend is de foutmelding; standaard is een annulering an 30 minuten eigenlijk altijd een instelling van bijvoorbeeld Power BI of Azure Data Factory.

Om die reden is de time-out voor het wachten op een voorgaande download (met dezelfde tabel) gewijzigd per vandaag in 28 minuten zoals beschreven in Time-out na exact 28 minuten.

Ons team werkt aan de analyse en oplossing van het eerstgenoemde probleem. De service is herstart om voor u het gebruik weer mogelijk te maken. Dank voor het melden.

Een achterliggende hoofdoorzaak bleek te zijn dat een eerdere download gedurende de aanmeldfase (de fase waarin alle drivers geladen worden en de verbinding geopend) halverwege geannuleerd was. Hierdoor bleef de verbinding in een onverwachte toestand achter.

Een verbetering is opgenomen in de volgende release waardoor de verbinding zowel bij succes als bij annulering in een bruikbare toestand achtergblijft.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.