Power BI Service blijft foutmelding geven bij ophalen grote tabel Twinfield grootboekmutaties

Bij het inlezen van Twinfield van 16 administraties werkt Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3 prima. Echter, zelfs met een PPU abonnement lukt het niet om enkele honderdduizenden boekingen in te lezen via Power BI Service, terwijl het via Power BI Desktop wel werkt.

In de Advanced Editor staat een referer, een time-out van 4 uur en een Omit-NullValues.

In Bridge Online Monitoring wordt eerst de data opgehaald in minder dan een minuut. Vervolgens wordt de regel groen, enkele minuten later wordt de download van Twinfield grootboekingen opnieuw uitgevoerd. Die is dan in enkele seconden klaar vanuit cache, maar er verschijnt meteen een melding:

The data download was cancelled after 9 seconds, probably by the user. Please optimize your query as described on https://go.invantive.com/en/power-bi-tuning. Then re-run the query. (itgenboe161)

De query is:

select t.[COMPANY_CODE], t.[COMPANY_NAME], t.[OFFICE], t.[CODE], t.[NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_DATE], t.[FIN_TRS_HEAD_INPDATE], t.[FIN_TRS_HEAD_NUMBER], t.[FIN_TRS_HEAD_ORIGIN], t.[FIN_TRS_HEAD_PERIOD], t.[FIN_TRS_HEAD_STATUS], t.[FIN_TRS_HEAD_YEAR], t.[FIN_TRS_HEAD_YEARPERIOD], t.[FIN_TRS_LINE_BASEVALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_DEBITCREDIT], t.[FIN_TRS_LINE_DESCRIPTION], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP3], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1GROUP3NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM1TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2GROUP], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2NAME], t.[FIN_TRS_LINE_DIM2TYPE], t.[FIN_TRS_LINE_ID], t.[FIN_TRS_LINE_INVNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHDATE], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHNUMBER], t.[FIN_TRS_LINE_MATCHSTATUS], t.[FIN_TRS_LINE_VALUESIGNED], t.[FIN_TRS_LINE_VATCODE], t.[FIN_TRS_MNG_TYPE]
from   Twinfield.Twinfield.GeneralLedgerDetailsV3@tfd t
where  ([FIN_TRS_HEAD_PERIOD] is not null )

In Power BI Service is bij de dataset niks terug te vinden, anders dan dat het downloaden mislukt is.

Advies is om het downloadvolume te beperken. Op dit moment zijn er twee geidentificeerde problemen bij het gebruik van de Power BI Service. Meer hierover is te lezen op PowerBI.com Service OData-download issue: "An existing connection was forcibly closed by the remote host.".

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.