Ik heb een Power BI rapport gepubliceerd in PBI service en hiervoor een scheduled refresh opgezet. Deze refresh loopt na lange tijd laden steeds vast, ook als ik de manueel refresh in PBI service. Als ik probeer te refreshen in PBI Desktop werkt het wel, en op vrij korte tijd.
De foutmelding:
Failure details:
The last refresh attempt failed because of an internal service error.
This is usually a transient issue.
If you try again later and still see this message, contact support.
Information is needed in order to combine data;
Information about a data source is required.
The exception was raised by the IDbCommand interface.
Table: Documents.
- Ik heb de cache in Desktop gecleared, het rapport opnieuw gepubliceerd, en de refresh opnieuw opgezet & alle credentials opnieuw ingevoerd
- Ik heb een vereenvoudigde versie van het rapport (bevat maar één query) gepubliceerd en een refresh voor ingesteld. Ook dit loopt vast, en duurt lang qua laadtijd.
- De refresh werkte een tijd terug nog prima, tot dat een klant van ons problemen ondervond in hun versie van het rapport. Sinds dien heb ik hetzelfde probleem.
- De refresh loopt vast op verschillende tabellen, dus niet steeds op dezelfde.