Power Query additional Header: Expression Error

In Power BI probeer ik in Exact Online de tabel ExactOnlineREST.Financial.GLAccounts@eol op te halen. Hierbij wil ik een additionele header toevoegen genaamd CustomDescriptionLanguage. Als ik de juiste informatie invul bij het ophalen van de header krijg ik de volgende melding:

Expression.Error: The 'CustomDescriptionLanguage' header is only supported when connecting anonymously. These headers can be used with all authentication types: Accept, Accept-Charset, Accept-Encoding, Accept-Language, Cache-Control, Content-Type, If-Modified-Since, Prefer, Range, Referer

In de documentatie van Exact Online zelf (Exact Online REST API - Reference documentation) zou het mogelijk moeten zijn om deze Header aan te roepen.

De getoonde foutmelding is afkomstig uit de engine die M verwerkt en niet Exact Online. Toevallig spreken beiden OData, alhoewel in een andere versie.

De M-engine ondersteunt (op zich logisch vanwege bijvoorbeeld beveiligingsrisico’s) niet alle mogelijke HTTP-headers, wat leidt tot de foutmelding die boven getoond staat. Zelfs indien Microsoft deze header instelbaar zou maken, zou Invantive Cloud de header bewust niet doorgeven aan de Invantive SQL-engine die vervolgens weer de OData-verzoeken aan Exact Online stuurt. Zie voor de structuur ook:

Echter, het gebruik van andere talen op Exact Online raden we met klem af; het is te foutgevoelig en slecht geïmplementeerd. Zie onder andere Process non-default translations of GL Accounts in Exact Online.

Advies is om een ticket te registreren bij Exact Online met verzoek om de implementatie van andere talen in de Exact Online API’s te verbeteren en dit ticket door te geven aan de accountmanager.

1 like