Relatie toevoegen aan transactie

Ik heb een lijst met transacties en wil graag de relatie linken, ik weet alleen niet hoe ik de koppeling maak, kan iemand mij dit uitleggen? Wat is de tabel en de key?

Klantvraag:
“Hoe staat het met het toevoegen van de relaties bij de transactiedetails? Dat gaat dus om de naam van de crediteur waaraan het bedrag betaald is”

Transacties haal ik uit Incremental Transaction Lines Incremental.

Dit kan door een relatie te leggen.

Voor relaties is dat naar AccountsIncremental met de Id of vergelijkbare veldnamen zoals AccountId of Account. Voor elke join wordt aangeraden om ook Division mee te nemen om het onnodig benaderen van andere administraties te voorkomen.

De relaties zijn zichtbaar in:

Zie Snel en met minder API-calls Exact Online uitlezen met de incrementele "sync API"-tabellen voor de reden waarom de afgeleide velden niet in deze tabel zitten.

1 like

Dank gelukt, gematched op GLAccount code

Fijn dat gelukt is! Het ging blijkbaar om de grootboekrekeningen (GLAccountsIncremental) en niet de relaties (AccountsIncremental).

Nou ik hoop het, ik krijg dubbele waarden, dus moet helaas terug naar de tekentafel, maar matchen op alleen ID lukt helaas niet, moeten er meer velden gekoppeld worden?

Het betreft een 1:n-relatie, waarbij GLAccountsIncremental aan de 1-zijde staat en TransactionLinesIncremental aan de n-zijde.

Mocht niet lukken, dan is advies om een ervaren Power BI/Exact Online-consultant te betrekken. Via de chat is het mogelijk om een lijst te vragen van relevante partners.

Dank, ik ga er morgen mee aan de slag, zou de filter richting kunnen zijn!

Is ID de key? Transactie id neem ik aan?

Het lukt niet om de vraag te begrijpen. Kunt u deze concreter herformuleren?

Dank, ik ben er al uit, er zaten lege/ dubbele records in de account tabel, daarom kon ik de 1:n relatie niet maken, nu heb ik ze eruit gefilterd

Het valt niet uit te sluiten dat de oplossing incorrect is, maar zonder extra informatie is dat niet te beoordelen. Maar als succesvol getest is, dan zal het kloppen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Toegang onderliggende SQL Server-database

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.