Op basis van de trace is niet zo goed te beoordelen. Wel is bekend dat het Exact Online ecosysteem qua API’s door zijn hoeven aan het zakken is. We meten dagelijks 503 errors, waarbij Exact Online zo langzaam reageert dat er timeouts in de proxies optreden. Exact is bezig met correctieve acties.
Maar dat hoeft niet de oorzaak te zijn. Qua verschillen veroorzaakt door de kleine versiestap verwacht ik minimale tot geen impact om 20.0 in maintenance mode is (geen change, alleen bug fixes). Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Enkele links over het optimaliseren:
- Ensure proper Exact Online Replication Performance
- Purge obsoleted change events
- Ondersteuning bieden bij Data Replicator repository en logging (voor support maar bevat ook tips)
- How to Analyze Exact Online Webhook Issues for Trickle Loading voor Exact Online
Daarnaast raad ik je aan om niet alleen in de trace te kijken, maar ook naar het tussenliggende loggingniveau tussen UI en trace in dc_event_log@DataCache
(vanuit Invantive SQL) cq. dc_event_log_r
in de achterliggende database (SQL Server, MySQL, PostgreSQL, Oracle).
Ook is in dc_table_partition_versions
zichtbaar hoe lang het laden voorheen duurde per versie, tabel en per administratie (“partitie” in Invantive terminologie).
Mocht het dan nog steeds niet lukken, dan raad ik aan om een kort consult te boeken van 30 minuten.