SnelStart benaderen vanuit Invantive Query Tool

Ik wil via de Invantive Query Tool verbinding maken met SnelStart. Hiervoor heb ik nodig:

• User Name
  • Coupling Key
  • Subscription Key
  • app-short-name

User Name is die van mijzelf neem ik aan. Subscription key en app-short-name vond ik in het settings.xml bestand. Maar Coupling Key kan ik niet vinden. Waar zou dit moeten staan?

Via de UniversalSQL kom ik er wel in, maar ik zou graag de Tool willen gebruiken.

Het rechtstreeks benaderen van SnelStart vanuit het Invantive Query Tool is standaard niet mogelijk door beperkingen van het SnelStart authenticatieprotocol. Dit is ook de reden dat de documentatie niet bij is (zie Documentatie SnelStart bevat geen inhoudsopgave).

Via een “developmentsleutel” kan het wel via het Invantive Query Tool, maar SnelStart faseert deze na in productie name weer uit. De faciliteit wordt wel nog geboden zodat het interne team indien ze een nieuwe SnelStart-app maken met een sleutel in de development-fase het Query Tool wel kan gebruiken. De productiesleutels vereisen namelijk dat een asynchroon bericht via HTTP ontvangen kan worden en dat is niet altijd handig te realiseren.

Als alternatief kan voor opvragingen gebruik gemaakt worden van de Invantive Bridge Online-driver binnen het Query Tool. Verbind hiermee naar de SnelStart-database op Invantive Cloud.

Zie bijvoorbeeld:

Bedankt voor het snelle antwoord.

Via de UniversalSQL omgeving heb ik al een en ander qua data weten op te halen, dus dan ga ik daarmee verder aan de slag.

1 like