Storing ExactOnlineXML.XML.APOutstandingItems@eol

Ik heb een Power BI koppeling met Exact-Online via Invantive Cloud.
Dit draait al meer dan een jaar zonder problemen.
Sinds afgelopen zondag ervaar ik bij 1 tabel een error:

ExactOnlineXML.XML.APOutstandingItems@eol

In plaats van de normale kolommen krijg ik twee itgenboe kolommen met errors retour.
Overige tabellen laden als normaal.

is dit bekend? Moet ik iets aanpassen?

De eerste kolom is error_itgenboe054, de tweede itgenboe012.

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.

Bovenstaande nog niet gevonden.
Via een dataflow maak ik connectie, dit gaat al meer dan een jaar goed. Overige tabellen komen ook gewoon binnen. Alleen deze specifieke niet.
Wellicht dat dit screenshot helpt. Ik krijg 18 regels retour.

Er zijn meer tabellen de term “Outstanding” met errors, maar die gebruik niet.
Groen is ok, rood is error.

Update:
Sinds afgelopen zondag gaat de verversing weer goed. Het heeft precies een week niet gewerkt. Lijkt erop dat er “iets” na een week weer opnieuw wordt geladen. Hoe kan ik dit in de toekomst sneller oplossen i.p.v. een week wachten?

Zonder de oorzaak te kennen is hier geen advies in te geven.

Op openstaande posten is wel een langjarig aanwezige bug in Exact Online bekend, waarbij afhankelijk van de openstaande posten in circa 1 op de misschien vijf tot tien duizend situaties de Exact Online API-server crasht met een foutmelding afhankelijk van de openstaande posten. Mogelijk dat deze openstaande posten voldaan zijn en Exact Online niet meer crasht?

Voor absolute zekerheid is advies om altijd de foutmelding van Invantive zelf toe te voegen, aangezien de Microsoft-producten meestal de echte foutmelding vervangen door een nietszeggends iets. Volg hiervoor dan de onderstaande instructies:

Instructies voor een Volgende Keer

Aanvullen informatie

Is het mogelijk om een (geanonimiseerde) schermafdruk van de details van het verzoek in Invantive Bridge Online Monitoring toe te voegen zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring?

De details vindt u door te klikken op het downloadverzoek welke het onderwerp van dit onderwerp representeert.

Het downloadverzoek heeft meestal een SQL-statement waarin de tabelnaam zichtbaar is.

Gelieve tenminste de volgende gegevens zichtbaar te laten van beide kolommen:

  • de titelbalk met de request ID,
  • de statuscode, netwerkgrootte, pad en tijdstippen in de linkerkolom,
  • de foutcode en foutmelding helemaal onderaan in de linkerkolom,
  • de gehele rechterkolom inclusief het SQL statement, tabelnaam en parameterwaardes.

Bijvoorbeeld:

Controleer juiste server en gebruiker

Controleer zorgvuldig dat u zich aanmeldt op de Bridge Online-website die ook gebruikt wordt vanuit Power BI en met dezelfde gebruikersnaam. U ziet alleen de verzoeken van de Invantive Cloud-gebruiker waarmee u zich aanmeldt op de website.

Er zijn vier servers in gebruik:

  • bridge-online.cloud
  • app-online.cloud
  • bridge-online.invantive.com
  • app-online.invantive.com

De gebruikte server ziet u in uw script of broncode van rapportage.

Controleer juiste aanvraag en details

Zorg ervoor dat u het verzoek eerst selecteert om de details weer te geven. Er hoort maar één verzoek zichtbaar zijn in de schermafbeelding.

Controleer ook zorgvuldig of het verzoek een pad heeft met odata4 of apps. Verzoeken met andere paden zijn over het algemeen niet relevant voor dit doel.

Foutmelding en tips per e-mail

Daarnaast zal de Invantive Cloud-gebruiker die de foutmelding heeft op zijn e-mailadres veelal een e-mail ontvangen met een foutmelding en tips als er sprake is van een foutmelding in Power BI, Power Query, Azure Data Factory, Qlik of Tableau.

Advies is om de spam van de betrokken gebruiker te controleren op dergelijke e-mails verzonden vanaf support@invantive.com.