Systemdivisions toont wijzigingen niet

Ik heb in Exact Online een aantal divisies verwijderd en er zijn er minder in de dataset. Dit is te zien als je een SQL query draait via de SQL Editor. Als ik dezelfde database opvraag via REST dan geeft hij de oude divisies terug. Ik heb de cache gereset maar mocht niet baten.

Iemand een antwoord?

Hoe lang is het geleden dat de lijst van gekoppelde divisies is veranderd qua samenstelling?

Hoe wordt de lijst opgevraagd via REST? Via Bridge Online of App Online?

Via REST en vanmorgen veranderd.

Het hangt af van de instellingen en kan tot 24 uur duren normaliter. Op welke manier wordt het via REST opgevraagd? Invantive Cloud kent alleen OData en apps.

Dat gaat via apps.

In het geval van Apps op App Online die JSON teruggeven kan de duur van de SystemDivisions op twee manieren opgevraagd worden:

  • de lijst van partities, zoals die bij het aanmelden is opgehaald en zichtbaar via SystemPartitions@DataDictionary. De levensduur is standaard 1 uur als aantal zichtbare partities voor de gebruiker wijzigt. Als het aantal hetzelfde blijft, dan duurt het 10 uur totdat de wijziging gezien wordt. Tijden zijn vanaf het opnieuw aanmelden. Op App Online kan een sessie bij doorlopend gebruik uren of dagen bestaan. Het verbreken van de sessie gebeurt door (momenteel) tenminste 30 minuten geen nieuwe verzoeken in te dienen bij App Online.
  • de lijst van divisies, zoals zichtbaar via SystemDivisions. De levensduur is afhankelijk van de memory-cache en disk-cache instellingen op de datacontainer zoals beschreven door de attributen http-disk-cache-max-age-sec en http-memory-cache-max-age-sec op SQL-Driverattributen voor Exact Online API - Exact Online API Data Model.

Het is te proberen of via aanmelden op https://app-online.cloud het opnieuw instellen van de cache via de optie rechtsboven helpt. Echter, Invantive App Online is bedoeld voor grote volumes en cachet daardoor graag en lang. Via de optie “Cache resetten” in het menu rechtsboven op Invantive Bridge Online is het mogelijk de inhoud van het OData cache te legen (alleen voor incidenteel gebruik).

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.