Unable to read data from the transport connection

Bij het ophalen van circa 900.000 boekingen uit Exact Online krijgen we op Power BI Service de foutmelding:

Unable to read data from the transport connection
An existing connection was forcibly closed by the remote host

Verversen vanuit Microsoft Power BI Desktop lukt wel.

In Bridge Online Monitoring zie ik pakweg 100 keer dezelfde request hiervoor; allemaal zonder foutmelding. De miljoen rijen duren daar uit cache 7 seconden. Zonder cache duurde het 2,5 minuten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Zie ook In Power BI Robaws connector: OData: Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host

Het lijkt er op dat Power BI Service regelmatig crasht. Dit hebben we elders ook wel eens gezien dat Power BI Service rustig 200x een megagrote download opnieuw start.

Je kunt overwegen eens te proberen met een hogere timeout, zie OData: Request failed: The operation has timed out.

Helpt dat?

Je kunt ook overwegen een filter toe te passen, bijvoorbeeld vanaf een bepaald boekjaar.

Helpt dat?

Op zich werken de downloads tot pakweg 10 miljoen regels goed, zie Performance measurements large Exact Online companies with incremental (sync) APIs.

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Een verzamelartikel voor een mogelijk gerelateerd structureel probleem bij PowerBI OData-downloads en analyse of dit van toepassing is, is te vinden op: