Various Exact Online log on procedures broken (itgenobr113)

Invantive offers four log on methods for Exact Online. One of these log on methods is broken due to a change on Exact Online which is incompatible with the existing logic.

Typical errors include:

  • An interactive log on using the browser controle no longer automatically navigates to the next log on step.
  • A log on returns itgenobr113: ... Can't determine the CSRF token for the requested OAuth login.

All other log on methods still work, including Invantive Cloud connections. Problems typically occur on text-mode terminal-based solutions such as Invantive Data Hub and Windows clients using the so-called “OAuth implicit grant flow”.

In case of issues, an upgrade of the Invantive-product is necessary.

Upgrades are planned for availability within 48 hours. Once available, the topic will be extended to include the download locations.

1 Like

I confirm that 22.0.341 solves the @eol Exact Online connection issue.
Thanks for the fast correction.

1 Like

Helaas lost dit niet het probleem op zoals genoemd in topic: Fout itgeneuy106: De ingevoerde verificatiecode is onjuist of verlopen

Correct; de foutmelding itgeneuy106 (een melding over een ongeldige verificatiecode terwijl er nog helemaal geen ingevoerd is) wordt veroorzaakt door een Exact Online bug. Hier zal een workaround voor gezocht worden. Deze bug is in productie genomen voordat de itgenobr113 begon op te treden, maar zal waarschijnlijk gerelateerd zijn.

Verdere opvolging over deze bug en onze workaround vindt plaats onder de bovenstaande link in de reactie.