Itgenobr298: A connection to the database 'Exact Online\Exact Online (nl)' could not be established as user

Bij het aanmelden op Invantive Data Hub treedt deze melding op:

Error itgenobr298: A connection to the database ‘Exact Online\Exact Online (nl)’ could not be established as user …
Unexpected redirect to login screen.

Aanmelden via Invantive Query Tool lukt wel.

Ik meld me aan op Exact Online met gebruikers en wachtwoord (geen verificatiecode).

Het betreft versie 22.0.687.

De foutmelding met code itgenbor298 treedt normaliter op als er verbinding gemaakt wordt met Exact Online via de .net Framework-variant van Invantive Data Hub en de gebruiker bovendien al overgestapt is op One Exact Identity.

Advies is om de multi-platform variant van Invantive Data Hub te gebruiken zoals beschreven in Overstappen van Windows- naar multi-platform variant van Data Hub.

De foutmelding itgenobr298 wordt in de volgende release uitgebreid met de volgende hint:

Please verify that the multi-platform variant of Invantive Data Hub or Invantive Bridge is being used instead of the .net framework variant.

Daarnaast is advies om TOTP in te stellen (aangezien ook bij aanmelden vanaf een ander en nieuw IP-adres geen verificatiecode gevraagd wordt, hetgeen een securityrisico zou zijn). Zie Exact Online settings file als er geen two factor authenticatie wordt gebruikt - 6 van forums voor het contact opnemen met Exact Online Support hiervoor.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.