Waar vind ik de HTTP request, body en response op de Exact Online API server?

Voor de support van Exact Online moet ik de request, body en response van Invantive geven. Waar kan ik deze vinden in Invantive Cloud?

Kun je iets vertellen van achterliggende issue?

Om welke tabel gaat het?

Treedt het issue ook op met de on-premises producten zoals Invantive Query Tool?

Een van de honderden administraties geeft geen data terug via de REST-tabellen.

De administratie is wel te zien als ik me opvraag:

select me.currentdivision
,      me.divisioncustomercode
,      me.divisioncustomername
,      sdn.code
from   me@eol me
left
outer
join   systemdivisions@eol sdn
on     sdn.code = me.currentdivision

Dan staat de divisiecode in CurrentDivision. Echter, uit SystemDivisions komt geen resultaat.

Als ik probeer te wisselen naar de administratie via het use statement, dan krijg ik een:

itgengpr012
Can not change active partitions to 2398081 since the partition ‘2398081’ does not exist. Choose a set of only authorized and licensed partitions. Suggested alternatives are: .

Dat er geen data te zien is in Power BI klopt; ook Invantive Cloud ziet geen data in deze administratie. Nog sterker: van de administratie is behalve via een klein lekje in CurrentDivision niet te zien dat hij bestaat. De Exact Online API’s kunnen door een foutje in Me divisies laten zien waar de app geen rechten op heeft. Dit is een bekend probleem.

Advies is om te zorgen dat de gebruiker rechten op de administratie heeft en de app ook. Meer uitleg is te vinden op:

Het advies is om allereerst een eigen app te registreren en te gebruiken zoals beschreven in Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud. Maak ook een aparte gebruiker op Exact Online met rechten op de gewenste administratie. Verwissel de client ID en gebruiker via “Vernieuw autorisatie” zoals beschreven in Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652).

Zeer waarschijnlijk is het probleem hiermee opgelost.

Mocht probleem niet opgelost zijn, kijk dan of in de Exact Online website de administratie voor de nieuw aangemaakte Exact Online gebruiker wel toegankelijk is. Zo nee, overleg dan met de ondernemer en/of Exact Online Support.

Mocht dit het probleem niet oplossen, laat dan een reactie achter over de wedervaringen.

Dank voor je antwoord! Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd, maar ook met de nieuwe gebruiker is het niet mogelijk van de betreffende administratie de data op te halen. Vreemd genoeg komt de administratie nu wel door in SystemDivisions, maar ontbreekt deze nog uit iedere andere tabel (bijvoorbeeld GLAccounts)

Fijn dat de administratie nu wel zichtbaar is in SystemDivisions. Advies is om een query te draaien in de SQL Editor, zoals select * from GLAccountsIncremental where division = 99999.

Nieuwe administraties kunnen vanwege de cache-instellingen voor Bridge Online pas doorkomen na de ingestelde cachetijd bij downloaden naar Power BI.

Door met de SQL Editor te werken wordt de data opgehaald zonder gebruik te maken van de Bridge Online caches.

Je hebt gelijk, de data komt nu weer goed door. Thanks voor de hulp!

Goed te horen dat verklaarbaar was en nu werkt.