Dat er geen data te zien is in Power BI klopt; ook Invantive Cloud ziet geen data in deze administratie. Nog sterker: van de administratie is behalve via een klein lekje in CurrentDivision
niet te zien dat hij bestaat. De Exact Online API’s kunnen door een foutje in Me
divisies laten zien waar de app geen rechten op heeft. Dit is een bekend probleem.
Advies is om te zorgen dat de gebruiker rechten op de administratie heeft en de app ook. Meer uitleg is te vinden op:
Het advies is om allereerst een eigen app te registreren en te gebruiken zoals beschreven in Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud. Maak ook een aparte gebruiker op Exact Online met rechten op de gewenste administratie. Verwissel de client ID en gebruiker via “Vernieuw autorisatie” zoals beschreven in Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652).
Zeer waarschijnlijk is het probleem hiermee opgelost.
Mocht probleem niet opgelost zijn, kijk dan of in de Exact Online website de administratie voor de nieuw aangemaakte Exact Online gebruiker wel toegankelijk is. Zo nee, overleg dan met de ondernemer en/of Exact Online Support.
Mocht dit het probleem niet oplossen, laat dan een reactie achter over de wedervaringen.