Welke rechten er nodig zijn voor bepaalde API calls?

Op dit ogenblik ben ik bezig om een model de maken met de Excel tool.

Nu vraag ik me af of er een overzicht is welke rechten in Exact Online moeten aan staan om de calls te kunnen afwerken. Niet elke gebruiker hoeft alle rechten in Exact Online te hebben.

De rechtenstructuur van Exact Online is afwijkend van andere administratieve software en soms niet altijd even logisch. Advies is om Exact Online Support hiervoor te raadplegen.

Bij elke tabel is in het datadictionary van Invantive terug te vinden welke URL gebruikt wordt; hiermee kan de API bepaald worden. Naast de gebruikersspecifieke rechten op een API zijn er ook andere lagen die uiteindelijk de permissies bepalen; een korte introductie is te lezen op Exact Online API rechten van een user op specifieke endpoint - 2 van forums.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.