Bedrijfsonderdeel ("verdeling") medewerker achterhalen

Uit Loket.nl probeer ik het bedrijfsonderdeel waarvoor een medewerker werkzaam is in beeld te brengen. Dit voor alle medewerkers die binnen een bedrijf werkzaam zijn. Bijvoorbeeld Employee Piet is werkzaam voor Projectteam 1.

Welke tabel zou ik hiervoor kunnen raadplegen? / Welke query zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Ik heb de view EmployerEmployee al geprobeerd en de tabellen EmployeeByEmployeeID.

Wat is een “bedrijfsonderdeel”? Heb je eventueel een geanonimiseerde schermafdruk?

Excuses, in Loket is de benaming net iets anders dan verwacht.

Ik zou graag de “Verdeling” van een medewerker willen exporteren.

Waar zou deze te vinden zijn?

Mijn eigen kennis van Loket schiet hiervoor tekort; mogelijkerwijs dat een andere gebruiker dit weet.

Ik zou zelf zoeken als volgt:

  • Open de Invantive SQL Loket.nl documentatie en zoek hierin.
  • Zoek vanuit Query Tool na verbinden met Loket in de tabellen met bijvoorbeeld:
select name
from   SYSTEMTABLES@DataDictionary
where  lower(name) like '%unit%'
  • Zoek in kolomnamen met bijvoorbeeld:
select table_name
,      name
from   SYSTEMTABLECOLUMNS@DataDictionary
where  lower(name) like '%distributionunit%'

met als resultaat bijvoorbeeld:

Let op: dit zijn “tabelfuncties” zoals zichtbaar aan “By”. Maak in het Query Tool een query die de lijst (zoals EmployerEmployees) joint met de tabelfunctie.

Ik probeer de stappen te doorlopen. Alleen op het moment dat ik via de Invantive Query Tool verbinding probeer te maken met Loket.nl (REST) krijg ik de volgende melding:

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ben benieuwd.

Het versienummer is niet zichtbaar in de afdruk, maar het klinkt als een probleem met het verwerken van de metadata. Probeer anders eens de laatste BETA van Query Tool op https://releasenotes.invantive.com.

Als ik de documentatie bekijk dan zie ik dat in de tabel WerknemersFuncties (“Employee Job Titels”) de kolom verdelingseenheidID zich bevindt, WerknemerFuncties: Employee Job Titles - Loket.nl SOAP API Data Model.

Ik vermoed dat dit de kolom is die ik zoek.

Hoe zou ik deze kolom in Power BI kunnen raadplegen?

Deze kolom staat alleen voor zover bekend in de SOAP API van Loket. Deze is echter end-of-life. Misschien dat iemand anders weet waar de verdelingseenheidID te vinden is in de nieuwe API’s?

Ah dat is jammer, ik had al geprobeerd de kolom via de Invantive Query tool te benaderen maar zonder succes. Is het mogelijk om de vraag aan Loket te stellen, waar en of de verdelingseenheid in de API te raadplegen is?

Ja, dat is terecht punt. Ik zat van het weekend ook al aan te denken, want dit vind ik wel een onbevredigend antwoord en dito uitkomst (Loket #197542 / ITGEN-5361).

Is er toevallig nog met Loket gesproken over het beschikbaar maken van de verdelingseenheidID?

Met hulp van de volgende query:

select table_full_qualified_name
,      listagg(name, ', ') columns
from   SYSTEMTABLECOLUMNS@DataDictionary
where  lower(name) like '%distributionunit%'
and    TABLE_CAN_SELECT = true
group
by     table_full_qualified_name
order
by     table_full_qualified_name

komen er de volgende kandidaten uit waar de distributionUnit al in staat.

Is er een bepaalde tabel waar je die relatie nog mist?

Of mis je een view voor een bepaalde tabel?

Tabel Kolommen
ConceptEmployee.ConceptEmployeeByConceptEmployeeId organizationalEntityData_distributionUnit_code, organizationalEntityData_distributionUnit_description, organizationalEntityData_distributionUnit_key
ConceptEmployee.ConceptEmployeesByEmployerId organizationalEntityData_distributionUnit_code, organizationalEntityData_distributionUnit_description, organizationalEntityData_distributionUnit_key
ConceptEmployee.PutConceptEmployeeByConceptEmployeeId organizationalEntityData_distributionUnit_code, organizationalEntityData_distributionUnit_description, organizationalEntityData_distributionUnit_key
EmploymentTemplate.EmploymentTemplatesByEmployerId organizationalEntityData_distributionUnit_code, organizationalEntityData_distributionUnit_description, organizationalEntityData_distributionUnit_key
OrganizationalEntity.OrganizationalEntitiesByEmploymentId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
OrganizationalEntity.OrganizationalEntityByOrganizationalEntityId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
OrganizationalEntity.PutOrganizationalEntityByOrganizationalEntityId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PayrollPeriodComponentsByEmploymentId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PayrollPeriodDataByEmploymentId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PayrollPeriodDataByPayrollPeriodDataId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PayrollPeriodDataComponentsByPayrollPeriodDataId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PostPayrollPeriodDataByEmploymentId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PostPayrollPeriodDataByEmploymentId_ContentPayrollComponents distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PutPayrollPeriodDataByPayrollPeriodDataId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodData.PutPayrollPeriodDataByPayrollPeriodDataId_ContentPayrollComponents distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodDataOnAdministrationLevel.PayrollPeriodComponentsByPayrollAdministrationIdAndPayrollPeriodId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
PayrollPeriodDataOnAdministrationLevel.PayrollPeriodDataByPayrollAdministrationIdAndPayrollPeriodId distributionUnit_code, distributionUnit_description, distributionUnit_key
Views.EmployerEmploymentPayrollPeriodComponents ppt_distributionUnit_code, ppt_distributionUnit_description, ppt_distributionUnit_key
Views.EmployerEmploymentPayrollPeriodPayslipComponents ppa_distributionUnit_code, ppa_distributionUnit_description, ppa_distributionUnit_key
Views.EmployerEmploymentPayrollPeriods ppa_distributionUnit_code, ppa_distributionUnit_description, ppa_distributionUnit_key

In de volgende versie zit sowieso een nieuwe view die mogelijk de gewenste informatie bevat;

EmploymentOrganizationalEntities

Het zou top zijn als de view EmploymentOrganizationalEntities beschikbaar komt.
Enig idee wanneer deze beschikbaar is?

De view zal meekomen met de volgende release van Invantive Cloud. Deze zal naar verwachting in de loop van deze week beschikbaar komen op productie.

Het is zichtbaar op Invantive Cloud als volgt:

Dit lijkt inderdaad de oplossing. Momenteel ben ik niet bezig met een casus waarin ik de “Verdeling” nodig heb, maar zodra dit het geval is, dan zal ik deze tabel gebruiken.

Bedankt!