Bedrijfsonderdeel ("verdeling") medewerker achterhalen

Uit Loket.nl probeer ik het bedrijfsonderdeel waarvoor een medewerker werkzaam is in beeld te brengen. Dit voor alle medewerkers die binnen een bedrijf werkzaam zijn. Bijvoorbeeld Employee Piet is werkzaam voor Projectteam 1.

Welke tabel zou ik hiervoor kunnen raadplegen? / Welke query zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Ik heb de view EmployerEmployee al geprobeerd en de tabellen EmployeeByEmployeeID.

Wat is een “bedrijfsonderdeel”? Heb je eventueel een geanonimiseerde schermafdruk?

Excuses, in Loket is de benaming net iets anders dan verwacht.

Ik zou graag de “Verdeling” van een medewerker willen exporteren.

Waar zou deze te vinden zijn?

Mijn eigen kennis van Loket schiet hiervoor tekort; mogelijkerwijs dat een andere gebruiker dit weet.

Ik zou zelf zoeken als volgt:

• Open de Invantive SQL Loket.nl documentatie en zoek hierin.
  • Zoek vanuit Query Tool na verbinden met Loket in de tabellen met bijvoorbeeld:
select name
from   SYSTEMTABLES@DataDictionary
where  lower(name) like '%unit%'
  • Zoek in kolomnamen met bijvoorbeeld:
select table_name
,      name
from   SYSTEMTABLECOLUMNS@DataDictionary
where  lower(name) like '%distributionunit%'

met als resultaat bijvoorbeeld:

Let op: dit zijn “tabelfuncties” zoals zichtbaar aan “By”. Maak in het Query Tool een query die de lijst (zoals EmployerEmployees) joint met de tabelfunctie.

Ik probeer de stappen te doorlopen. Alleen op het moment dat ik via de Invantive Query Tool verbinding probeer te maken met Loket.nl (REST) krijg ik de volgende melding:

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ben benieuwd.

Het versienummer is niet zichtbaar in de afdruk, maar het klinkt als een probleem met het verwerken van de metadata. Probeer anders eens de laatste BETA van Query Tool op https://releasenotes.invantive.com.

Als ik de documentatie bekijk dan zie ik dat in de tabel WerknemersFuncties (“Employee Job Titels”) de kolom verdelingseenheidID zich bevindt, https://documentation.invantive.com/2017R2/loketnl-data-model/webhelp/invantive-loketnl-provider-loketnl-views-werknemerfuncties.html.

Ik vermoed dat dit de kolom is die ik zoek.

Hoe zou ik deze kolom in Power BI kunnen raadplegen?