Mogelijkerwijs hangt het samen met een van de omgevingen die gekoppeld zijn aan jullie account.
Hierin zitten twee databases die elk dezelfde gebruiker en client ID gebruiken en afhankelijk van de volgorde van aanroepen leiden tot een vervallen refresh token. Op Exact Online is het niet meer mogelijk om vanwege aangepast beveiligingsbeleid; dit is buiten onze span of control.
De foutmelding is echter verwarrend. De volgende release van Invantive Cloud zal al bij het aanmaken van een datacontainer voor een database controleren op dubbele combinaties. Een foutmelding zal getoond worden indien er over alle gebruikers heen een datacontainer bekend is die dezelfde combinatie gebruikt.
Daarnaast zijn er twijfels aan de 24x7-betrouwbaarheid van de refresh tokens met een niet-doorbroken ketting. Hier wordt nog verder onderzoek naar gedaan. Zodra dit reproduceerbaar blijkt te zijn zal geprobeerd worden een workaround te bedenken.
Indien er meerdere databases nodig zijn voor dezelfde Exact Online omgeving, dan zijn mogelijke workarounds:
- Gebruik telkens een andere Exact Online user.
- Gebruik telkens een andere Exact Online client ID zoals beschreven op Registratie Exact Online app voor gebruik met Invantive Cloud.
- Laad de data via Azure Data Factory of Microsoft Integration Services in een aparte database.
Update 1 oktober 2021
De release van 1 oktober 2021 van Invantive Cloud maakt het eenvoudiger om vlot autorisaties te vernieuwen zoals beschreven op Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652). Dit lost problemen met het doorbreken van de refresh token-keten niet op, maar beperkt de impact.