De foutcode itgenoap014 is een generieke foutcode die gegeven wordt als het Query Tool niet uit de foutmelding van het platform kan afleiden wat de oorzaak is.
Voorafgaand aan de foutmelding zal het platform (Exact Online in deze) een eigen foutmelding hebben getoond in het browservenster.
Vreemd genoeg registreren we de afgelopen paar dagen deze foutmelding circa 50% vaker dan de acht weken ervoor; ook op oudere versies van het Invantive Query Tool en Invantive Control for Excel.
Werden er eerder meldingen getoond door de browser? Zo ja, welke waren dat?
Na controle blijkt dat er heel even voorbijflitst dat de redirect URL niet klopt (“callback URL” op Exact Online).
In de settings*.xml-file stond geen api-redirect-uri, waardoor er een standaard neergezet werd. Door het vervallen van applicaties op Exact Online in de nieuwe 20.2.126 release werd hierdoor een andere waarde gekozen dan voorheen.
Met ingang van versie 20.2.128 wordt gecontroleerd dat bij gebruik van een eigen client ID ook altijd een eigen OAuth Redirect URL opgegeven wordt. Dit kan via de settings*.xml file.
De foutcode is nu itgenobr172, waaruit blijkt dat er een nieuwe versie gebruikt wordt met Invantive Data Hub.
Het is wenselijk om te controleren of het getoonde settings*.xml-bestand wel degene is waar de databasedefinitie uit wordt gelezen. Dit kan gecontroleerd worden door bijvoorbeeld bewust de client ID te vervangen door een ongeldige waarde. Dit moet dan een foutmelding opleveren. Als er geen foutmelding is, dan wordt een ander settings*xml-bestand gebruikt dan getoond.
Daarnaast kon ook op Invantive Data Hub door ‘Y’/‘J’ te antwoorden op de vraag itgenlom031: Configureerde geavanceerde eigenschappen de gevonden en gebruikte redirect URL gecontroleerd worden.
Het bestand dat de gebruikte databasedefinitie bevat is ook te zien in het Invantive Query Tool door de cursor te laten zweven boven de databasenaam. In een tooltip verschijnt dan de herkomst.