Exact Online verversen vanaf Desktop gaat goed, maar vanuit Power Service niet

Dank voor de afbeeldingen. Dit is zeker mogelijk.

De request ID’s zijn niet zichtbaar (alleen in Details) maar op basis van dit overzicht is te zien dat herhaaldelijk en tegelijk dezelfde dataset wordt opgehaald. Zie bijvoorbeeld de kolom “Delay on Identical Requests” met waardes van tussen de 4 minuten 46 seconden en 5 minuten.

Meer informatie kunt u krijgen door door te klikken naar de details van de download zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring.

Dit betekent dat dezelfde dataset reeds opgehaald wordt en dat hierop gewacht wordt. Power BI zal dan bij een fout elders alle downloads afbreken die nog wachten.

Advies is om te werken met een shared data set die maar 1x de gegevens ophaalt en niet meerdere identieke data sets zoals waarschijnlijk nu het geval is.

Advies is ook om te kijken of het aantal queries nog enigszins te overzien is voor het rapport en of de splitsing data/visualisatie voldoende is.

Een Power BI-consultant kan u hierbij assisteren; indien gewenst brengen we u in contact met een ervaren trainer of consultant.

Mocht u het probleem kunnen reproduceren door het handmatig verversen van 1 onafhankelijke dataset in PowerBI.com, dan vragen we u om hiervan de request ID toe te voegen. Een analist zal dan u voorzien van uitleg over de achterliggende logica.