Exact Online verversen vanaf Desktop gaat goed, maar vanuit Power Service niet

Na de PIBX file op powerBi.com geplaatst te hebben en het verversen ingesteld. Hij begint wel te verversen, maar enkele queries halen het einde maar niet. Foutmelding die terug lijkt te komen:

itgentmm022
Another identical active request is currently taking up the single available slot.
Wait till the other request finishes.

Kun je bijvoorbeeld instellen dat hij maar 1 request tegelijk aanvraagt of zo iets?

De genoemde melding is geen foutmelding maar een melding over de voortgang.

itgentmm022 wordt vastgelegd als er meerdere volledig identieke verzoeken om dezelfde dataset uitgevoerd worden cq. in de wachtrij staan. Enkel het eerste verzoek wordt doorgelaten, zodat elk volgend verzoek om dezelfde dataset de eerder opgehaalde data kan gebruiken dankzij caching.

Is er een foutmelding binnen Invantive Bridge Online Monitoring zichtbaar bij enkele of meerdere requests?

Ok, dank.

Message Code = itgenboe161

The data download was cancelled after 4 minutes, 34 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface. Please optimize your query as described on https://go.invantive.com/en/power-bi-tuning. Then re-run the query. (/acme-exact-online/odata4/ExactOnlineREST.Incremental.SalesOrdersV2Incremental@eol).

Hoeveel queries bevat het dashboard grofweg (plus/minus 10)?

Gelieve te controleren dat op alle queries de time-out ingesteld is zoals beschreven in Vermijd time-out fout bij Power BI OData download.

Gelieve ook te controleren dat alle datasets maar 1x opgehaald worden per verversing en niet per abuis bijvoorbeeld 5x, bijvoorbeeld door te sorteren op de kolom “Path”.

Is het mogelijk om een screenshot te delen met (geanonimiseerd) alle requests in de lijst na afloop van het actualiseren?

  • Het zijn er tussen de 10 en 15
  • Time-Out instellingen staan voor alle query’s goed.
  • Ik weet niet hoe te controleren of de verversing onnodig meerdere malen plaatsvindt
  • Screenshot, dat wotrden er dan wel een aantal. Ik zie ook in monitoring briodge online export naar Excel PDF of CSV? Zeg het maar.

Het aantal is te overzien.

Voor dubbele verversing of bijvoorbeeld 1x volledig en 1x met filter kunt u sorteren op de kolom “Path”.

Een of meerdere screenshots zijn prima.

Hierbij de screenshots van een net geprobeerde poging te verversen vanuit de PowerBI Service.Im moet zeggen, dit moet gewoon werken!

Dank voor de afbeeldingen. Dit is zeker mogelijk.

De request ID’s zijn niet zichtbaar (alleen in Details) maar op basis van dit overzicht is te zien dat herhaaldelijk en tegelijk dezelfde dataset wordt opgehaald. Zie bijvoorbeeld de kolom “Delay on Identical Requests” met waardes van tussen de 4 minuten 46 seconden en 5 minuten.

Meer informatie kunt u krijgen door door te klikken naar de details van de download zoals beschreven in Meer inzicht met nieuwe Bridge Online Monitoring.

Dit betekent dat dezelfde dataset reeds opgehaald wordt en dat hierop gewacht wordt. Power BI zal dan bij een fout elders alle downloads afbreken die nog wachten.

Advies is om te werken met een shared data set die maar 1x de gegevens ophaalt en niet meerdere identieke data sets zoals waarschijnlijk nu het geval is.

Advies is ook om te kijken of het aantal queries nog enigszins te overzien is voor het rapport en of de splitsing data/visualisatie voldoende is.

Een Power BI-consultant kan u hierbij assisteren; indien gewenst brengen we u in contact met een ervaren trainer of consultant.

Mocht u het probleem kunnen reproduceren door het handmatig verversen van 1 onafhankelijke dataset in PowerBI.com, dan vragen we u om hiervan de request ID toe te voegen. Een analist zal dan u voorzien van uitleg over de achterliggende logica.