Geen foutmelding als gedelegeerde, Exact Online refresh in Power BI faalt: hoe achterhalen foutmelding?

Als gedelegeerde zie ik dat de refresh met Exact Online vaak niet lukt. Als ik dan in Bridge Monitoring voor die organisatie kijk, zie ik geen meldingen voor dat tijdstip.
Refresh staat om 7 AM gescheduled. maar ik zie alleen maar regels voor mijn aanmeldcode in Invantive Cloud in Bridge Monitoring. Hoe kan ik die foutmeldingen achterhalen?

In Power BI is de foutmelding:

2024-06-07 07:11:02,ExactOnline_TransactionLines,Mislukt,ExactOnline_TransactionLinesIncremental,N.v.t.,Mislukt,2024-06-07 07:11:02,2024-06-07 07:22:03,00:11:01.4570,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,Error: We’re sorry an error occurred during evaluation. Request ID: c4db505c-8756-4ade-9932-c6ab38bcecbd Activity ID: a86cee66-5559-424e-a91b-cf6a8ce53f77

In Invantive Bridge Online Monitoring zijn uitsluitend de eigen persoonlijke downloads zichtbaar.

Advies is om aan te melden op Bridge Online met de Invantive Cloud-gebruiker die ook voor het verversen gebruikt wordt.

Als alternatief kan ook in het scherm “Systeemberichten” op Invantive Cloud gekeken worden. Hierin staan voor de afgelopen vier dagen alle meldingen. In de kolom “Niveau” staat dan in het algemeen een “E” van “Error” voor fouten.

In Systeemberichten zie ik de melding:
W

  • itgenodr016
Deserializing 2,096,923 characters took an extreme amount of time: 1,275 ms, message ID 'e45593c2-1500-41dc-83a8-7d3952523efa'. Please tune HTTP driver.

Dit is voor TransactionlinesBulk, uiteindelijk lukt het laden zojuist in power bi service na 12 minuten. Dit is obv een custom SQL statement met FinYear >= 2023.

Voor TransactionLinesIncremental geeft hij bovenstaande melding ook, en tevens:
W

  • itgenoda324
Probeer het opnieuw wanneer het niet lukt om tekst van partitie '1537905' op te halen na 25,468 ms met behulp van '***' van 'ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental'. Wacht voor 1,807 ms en probeer opnieuw. Poging #1 van 10; bericht ID '7549c0c3-8b2e-4ed1-b733-950edddec3f4'. Invantive.Basics.InvantiveSqlException: itgenoda316: De gegevens kunnen niet worden gedownload omdat de verbinding is verbroken voordat de resultaten werden geretourneerd. Time-out is ingesteld op 23,000 ms. (https://start.exactonline.nl/api/v1/1537905/sync/financial/TransactionLines?

etc…

De gegevens kunnen niet worden gedownload omdat de verbinding is verbroken voordat de resultaten werden geretourneerd. Time-out is ingesteld op 23,000 ms.The operation has timed out.

Dit zijn waarschuwingen waar het systeem automatisch voor compenseert.

Zijn er ook meldingen te zien in de categorie “E” van “Error”?

Dit zijn de E meldingen die getriggerd zijn door een geplande refresh op Power BI Service van TransactionLinesIncremental op 11-6 om 7 AM UTC+1:

Opgetreden Niveau Berichtcode Tekst
11-06-2024 05:37:05 E itgenpmr045 De uitvoering werd geannuleerd.
11-06-2024 05:37:05 E itgenboe161 Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.De gegevensdownload werd geannuleerd na 25 minuten, 56 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker. Optimaliseer uw query zoals beschreven op https://go.invantive.com/nl/power-bi-tuning. Voer de query vervolgens opnieuw uit.
11-06-2024 04:14:18 E itgenboe242 Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 10 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:14:18 E itgenboe242 Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 10 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:13:09 E itgenboe242 Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 4 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:13:09 E itgenboe242 Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 4 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.

Het is mogelijk te zeggen wat de oorzaak is.

Adviezen zijn in ieder geval (meer details over deze punten staan op Wat zijn de aandachtspunten om Power BI te implementeren?):

  • Controleer dat een individuele download vlot doorloopt (gebruik *Incremental-tabellen)
  • Stel time-out in van enkele uren.

Mocht probleem consistent optreden, gelieve dan de request ID toe te voegen in een antwoord met het tijdstip en de foutcode.

De request ID is te vinden op https://bridge-online.cloud onder “Monitoring” (maximaal 8 uur historie).

Ik heb dit exact ook.
Request ID: 0HN6E71RN9MJN:00000001
Start datum: 06-09-2024 12:09:24.524

“Bovenliggende fout is:
itgenboe161 De gegevensdownload werd geannuleerd na 4 minuten, 41 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker.”