Als gedelegeerde zie ik dat de refresh met Exact Online vaak niet lukt. Als ik dan in Bridge Monitoring voor die organisatie kijk, zie ik geen meldingen voor dat tijdstip.
Refresh staat om 7 AM gescheduled. maar ik zie alleen maar regels voor mijn aanmeldcode in Invantive Cloud in Bridge Monitoring. Hoe kan ik die foutmeldingen achterhalen?
In Power BI is de foutmelding:
2024-06-07 07:11:02,ExactOnline_TransactionLines,Mislukt,ExactOnline_TransactionLinesIncremental,N.v.t.,Mislukt,2024-06-07 07:11:02,2024-06-07 07:22:03,00:11:01.4570,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,N.v.t.,Error: We’re sorry an error occurred during evaluation. Request ID: c4db505c-8756-4ade-9932-c6ab38bcecbd Activity ID: a86cee66-5559-424e-a91b-cf6a8ce53f77
In Invantive Bridge Online Monitoring zijn uitsluitend de eigen persoonlijke downloads zichtbaar.
Advies is om aan te melden op Bridge Online met de Invantive Cloud-gebruiker die ook voor het verversen gebruikt wordt.
Als alternatief kan ook in het scherm “Systeemberichten” op Invantive Cloud gekeken worden. Hierin staan voor de afgelopen vier dagen alle meldingen. In de kolom “Niveau” staat dan in het algemeen een “E” van “Error” voor fouten.
Deserializing 2,096,923 characters took an extreme amount of time: 1,275 ms, message ID 'e45593c2-1500-41dc-83a8-7d3952523efa'. Please tune HTTP driver.
Dit is voor TransactionlinesBulk, uiteindelijk lukt het laden zojuist in power bi service na 12 minuten. Dit is obv een custom SQL statement met FinYear >= 2023.
Voor TransactionLinesIncremental geeft hij bovenstaande melding ook, en tevens:
W
itgenoda324
Probeer het opnieuw wanneer het niet lukt om tekst van partitie '1537905' op te halen na 25,468 ms met behulp van '***' van 'ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental'. Wacht voor 1,807 ms en probeer opnieuw. Poging #1 van 10; bericht ID '7549c0c3-8b2e-4ed1-b733-950edddec3f4'. Invantive.Basics.InvantiveSqlException: itgenoda316: De gegevens kunnen niet worden gedownload omdat de verbinding is verbroken voordat de resultaten werden geretourneerd. Time-out is ingesteld op 23,000 ms. (https://start.exactonline.nl/api/v1/1537905/sync/financial/TransactionLines?
etc…
De gegevens kunnen niet worden gedownload omdat de verbinding is verbroken voordat de resultaten werden geretourneerd. Time-out is ingesteld op 23,000 ms.The operation has timed out.
Dit zijn de E meldingen die getriggerd zijn door een geplande refresh op Power BI Service van TransactionLinesIncremental op 11-6 om 7 AM UTC+1:
Opgetreden
Niveau
Berichtcode
Tekst
11-06-2024 05:37:05
E
itgenpmr045
De uitvoering werd geannuleerd.
11-06-2024 05:37:05
E
itgenboe161
Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.De gegevensdownload werd geannuleerd na 25 minuten, 56 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker. Optimaliseer uw query zoals beschreven op https://go.invantive.com/nl/power-bi-tuning. Voer de query vervolgens opnieuw uit.
11-06-2024 04:14:18
E
itgenboe242
Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 10 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:14:18
E
itgenboe242
Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 10 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:13:09
E
itgenboe242
Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 4 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
11-06-2024 04:13:09
E
itgenboe242
Niet-weergegeven Bridge Online HTTP 500-serverfout.Het downloaden van gegevens werd geannuleerd na 4 seconden, bijvoorbeeld doordat de gebruiker wegnavigeerde in de gebruikersinterface.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.