ExactOnlineREST.Incremental.TransactionLinesIncremental@EOL geeft "Too many rows"

Bij het opladen van de ExactonlineREST.Incremental.TransactionslinesIncremental@eol tabel in Power BI ontbreken we een stuk van de lijnen in de tabel.

Er wordt een waarde getoond:

Too many Rows, ROW…

Dit vind vermoedelijk zijn oorsprong in het beperkt aantal lijnen per dag dat kan worden opgeladen, maar dit lijkt me dan de volgende dagen te moeten worden aangevuld?

Na enkele dagen te hebben getest worden de data niet automatisch aangevuld. Hierdoor ontbreek een stuk van de data.

Dienen we iets opnieuw in te stellen in Invantive Cloud om deze data alsnog binnen te trekken?

De waarde “Too many Rows” wordt getoond in OData downloads indien de limieten van het abonnement overschreden worden. Waarschijnlijk wordt een gratis abonnement met een limiet gebruikt op Exact Online.

Een van de limieten is hierbij een download van 100.000 regels per dag. Alle overige rijen krijgen de inhoud “Too many rows” of vergelijkbare inhoud. Vaak wordt ook de foutcode itgenboe114, itgenboe115 of itgenboe116 opgenomen in de waarde, afhankelijk van de maximale lengte van een tekstveld.

Het is niet mogelijk om meer dan 100.000 regels te downloaden met een Free Plan. Advies is om een filter mee te geven vanuit Power BI, zoals FinancialYear en zelf te zorgen dat de data verzameld wordt.

Een filter kan meegegeven worden met een filterstap. Dit is ook zichtbaar in Invantive Bridge Online Monitoring.

De filterstap moet dicht tegen de query aan staan in Power BI om te voorkomen dat Power BI alles ophaalt en daarna pas filtert. Meer uitleg hierover is te vinden in bijvoorbeeld:

Overstappen op een andere abonnementsvorm is ook mogelijk, maar mogelijk is het met een paar simpele verbeteringen al opgelost.