Foutmelding Datacontainer moet gerepareerd worden ook na vernieuwen autorisatie (itgennnl023)

Een Nmbrs-database geeft als foutmelding dat de datacontainer gerepareerd moet worden.

Bij het klikken daarop, kom ik uit bij “Vernieuwen Autorisatie”.

Bij het aanmelden met gebruikersnaam en token kom ik in de setting van de datacontainer terecht, maar geeft nog steeds een foutmelding:

itgennnl023
Ongeldig API-token voor Nmbrs.
Gebruik het Nmbrs API-token uit uw profiel.
Controleer of het API-token overeenkomt met het e-mailadres en dat aanmelden op Nmbrs met het e-mailadres mogelijk is.

Zowel geprobeerd met nieuw aangemaakte tokens.

Wat gaat hier fout?

Het probleem is niet reproduceerbaar met een eigen test-API token op Nmbrs en Invantive Cloud bij Vernieuw Autorisatie.

Gelieve het token zorgvuldig te controleren op correctheid.

Intern zien we echter klachten over wachtwoorden die lijken ongeldig te worden wanneer Visma Connect wordt gebruikt om in te loggen op Nmbrs. Aangezien Visma Connect per 1 januari 2024 voor een deel van de Visma.net koppelingen verplicht wordt kan dit mogelijk een zij-effect van wijzigingen daarvoor zijn.

Advies is om na controle contact te zoeken met Nmbrs support of er meer problemen zijn.

I.v.m. code freeze voor de rapportages die 1 januari starten is er al enkele weken geen softwarewijziging doorgevoerd op Invantive Cloud, en dan is raar als opeens niet meer werkt.

Een mogelijk gelijkend probleem is:

Het probleem is verholpen door een nieuwe database aan te maken.

Het is van belang dat de gebruikersnaam die gebruikt wordt in de credentials van de database hetzelfde zijn als de gebruikersnaam van het NMBRS-token dat bij datacontainer van de database wordt ingevuld.

Ter beeldvorming: voorheen hadden we dacht ik een johndoe@****.com op de credentials van de database staan, en een NMBRS-token van billsmith@****.com als Datacontainer authenticatie.

1 like

Fijn dat gelukt is! Mogelijk kan hetzelfde effect bereikt worden door Vernieuwen Autorisatie of aanpassen Connection String.

1 like

Yes!

Het Vernieuwen Autorisatie werkte toen niet in ieder geval!

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.