Itgenscr652 Bij vervangen API token op Nmbrs werkt niet

De datacontainer van de verbinding naar NMBRS was kapot. Hier moesten we de token van verversen. We hebben in NMBRS het e-mailadres en de API token van het adminaccount gevonden en in Invantive-Cloud neergezet.

Het lukt echter niet om de verbinding te maken. Het lijkt dat hij bij NMBRS het e-mailadres van Invantive Cloud gebruikt om verbinding te maken, in plaats van de ‘username’ die ik bij het authoriseren gebruik. Kan dat kloppen? Hoe lossen we dat op?

Datacontainer informatie:

itgennnl023
De database ‘ACME - john.doe@acme.com-acme-nmbrs: acme-nmbrs’ kon niet worden geopend.
itgennnl023:
Ongeldig API-token voor Nmbrs.
Gebruik het Nmbrs API-token uit uw profiel.
Controleer of het API-token overeenkomt met het e-mailadres en dat aanmelden op Nmbrs met het e-mailadres mogelijk is.
Controleer dat het domein geldig is.

In het rode blok staat het e-mailadres van Invantive Cloud vermeld.

Bride Online monitoring:

itgenscr652
nms2
De datacontainer moet gerepareerd worden.
Vernieuw de aanmeldgegevens op de datacontainer en probeer het opnieuw. (itgennnl023).

Het vermeld staan van de Invantive Cloud-gebruikersnaam bij het rode blok is zoals het hoort. Op de datacontainer staat het juiste e-mailadres volgens de tekst.

Advies is om de autorisatie bij te werken zoals beschreven in Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud (itgenscr652, itgeneor559 of itgeneor562) en dan nogmaals te proberen.

Ik heb de authorisatie nog een keer bijgewerkt, maar het werkt nog niet. De API token hebben we uit het admin@ account binnen NMBRS gehaald via de volgende handleiding:

Wat zijn dingen die we kunnen proberen?

De oorzaak is onbekend. Bij controle blijkt dat ook Invantive’s eigen API token voor Nmbrs niet meer werkt en ook niet meer opgevraagd kan worden zodat een reproductietest niet mogelijk is in Nmbrs. Zodra deze weer beschikbaar zijn zal gekeken worden of het probleem reproduceerbaar is.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Is dit dus een algemeen probleem of moeten wij iets veranderen? Ik ben ook beschikbaar voor telefonisch contact!

De analyse ligt momenteel stil. Deze kan pas uitgevoerd worden zodra Invantive’s eigen API-token voor Nmbrs weer beschikbaar is gekomen. Een verzoek hiervoor is ingediend bij de Nmbrs-accountancypartner.

Is er al contact gekomen met jullie partner over de verbinding met NMBRS via de tokens?

We zijn nog in afwachting van een reactie.

We hebben inmiddels een oplossing gevonden. We hebben een nieuwe NMBRS database gemaakt, en de zelfde authenticatie gebruikt als bij de oude. Daar werkte de token wel om verbinding te maken. Beetje raar maar ben blij dat het opgelost is.

Inmiddels is gelukt om het probleem te pogen reproduceren, maar het wisselen tussen twee Nmbrs-gebruikers van een bestaande datacontainer op Invantive Cloud verliep zonder enige problemen.

De datacontainer had eerst de “Last Log On User” A, na autorisatie vernieuwen was dat B en dat was ook zichtbaar qua Nmbrs-administraties in de UniversalSQL-editor en tenslotte na nogmaals vernieuwen naar A, verschenen weer de oorspronkelijke administraties.

Mocht probleem opnieuw optreden, gelieve dan een nieuw topic te starten.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.