Foutmelding itgentlr014 op Teamleader (sinds 21-10-2025)

Sinds gisteren merkwaardige foutmeldingen bij opvragen dat uit Teamleader
Voorgaande dagen/maanden geen problemen gehad. Is er iets veranderd?

Query 1

Query:

select *
from   Teamleader.V2.Users@tlr

Melding:

itgentlr014
Alle berichten: filter.status must be of type array,
Each item in filter.status must be valid.

Query 2

Query:

select A.*
,      sysdateutc update
from   Teamleader.V2.TimeTracking@teamleader a
where  A.started_at >= to_date('20250101', 'YYYYMMDD')
and    A.started_at < to_date('20260101', 'YYYYMMDD')

Melding:

itgenjuy025
Onbekende kolom ‘started_after’ voor tabel ‘Teamleader.V2.TimeTracking’.
Mogelijke geldige alternatieven: started_at, started_on.

Er is inderdaad een nieuwe release in productie genomen met aanpassingen voor Teamleader Focus. Een analist zal dit probleem bestuderen en aanvullen.

Deze bug is geintroduceerd in 25.0.55 en opgelost in 25.0.57.

Release 25.0.57 is inmiddels in productie genomen op Invantive Cloud.

Ik loop nog tegen 2 foutmeldingen aan.


en

Kunt u de gebruikte SQL statements toevoegen?

create or replace table [User_weekschema]@sqlserver
as
select a.id
,      b.* 
,      sysdateutc update
from   Teamleader.V2.Users@teamleader a
join   Teamleader.V2.UserWeekScheduleByUserId@teamleader(a.id) b

en

create or replace table [Facturen_2025]@sqlserver
as
select a.*, sysdateutc update
from   Teamleader.V2.Invoices@teamleader a
where  A.invoice_date >= to_date(‘20250101’, ‘YYYYMMDD’) 
and    A.invoice_date < to_date(‘20260101’, ‘YYYYMMDD’))

Query - itgenclr217

Uitvoering van:

select 1 c
from   Teamleader.V2.Users@teamleader a
join   Teamleader.V2.UserWeekScheduleByUserId@teamleader(a.id) b

leidt tot:

itgenclr217
The remote server returned an error: (404) Not Found.
An unknown error occurred.

met URL:

https://api.focus.teamleader.eu/users.getWeekSchedule

De foutmelding treedt op als gepoogd wordt om voor een inactieve gebruiker het weekschema op te halen. Naar verwachting heeft dit zonder filter op status tot/met release 25.0.58 een foutmelding itgenclr217 gegeven.

Workaround is om een filter op status toe te voegen.

Vanaf release 25.0.59 zal een 404-melding bij het ophalen van een niet-bestaande Teamleader-gebruiker geignoreerd worden. Er worden dan 0 rijen in plaats van een HTTP 404 teruggeven.

Query - itgenjuy027

Uitvoering van:

select a.*, sysdateutc update
from   Teamleader.V2.Invoices@teamleader a
where  A.invoice_date >= to_date('20250101', 'YYYYMMDD') 
and    A.invoice_date < to_date('20260101', 'YYYYMMDD')

leidt tot:

itgenjuy027
Unsupported data format ‘DateTimeAsYYYYMMDD’ on field ‘invoice_date_after’ while inserting/updating ‘Teamleader.V2.Invoices’.

Naar verwachting zal dit punt opgelost worden via: