Heel hoge verse duur in Invantive Cloud

Vanochtend checkte ik onze Data Factory en zag een aantal errors. Door deze errors logde ik in op Invantive Cloud. In ons gebruik zag ik het volgende:
image

De Verse Duur is zeer hoog, terwijl we geen ‘grote veranderingen’ hebben uitgevoerd (vandaag). Wat is de achterliggende reden hiervoor?

De achterliggende reden kunt u terugvinden via het scherm “Sessie I/O’s” zoals beschreven op Fair Use Daglimieten voor een Betere Gebruikerservaring. Let hierbij op verzoeken die relatief lang duren.

Er zijn geen breed toepasbare redenen bekend die dit veroorzaakt kunnen hebben.

Merk op dat specifiek voor het element “Duur” op dit moment een overschrijding met factor 5 toegestaan is voor alle gebruikers. De “Duur” behelst de duur volgens de klok aan de muur en bleek al snel na de livegang niet goed te correleren met CPU-duur.

Momenteel wordt release 24.0 uitgerold op Invantive Cloud (Invantive Cloud user interface, enkele backoffice componenten en valuta-tools.nl zijn reeds over, Bridge Online en App Online zijn ongewijzigd sinds november 2023). Zodra release 24.0 uitgerold is zal de meting verbeterd worden. Duur zal dan vervangen worden door een betere benadering van de gebruikte rekentijd op basis van “SQL Execution Steps”.

1 like

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.