Incremental niet beschikbaar voor FinancialTransactions.TransactionLines

Om transacties van bepaalde grootboekrekeningen uit verschillende administraties te kunnen ophalen, heb ik de FinancialTransactions.TransactionsLines nodig, maar mooier zou zijn als ik daarvoor Incremental kon gebruiken, echter als ik TransactionLinesIncremental kies, krijg ik totaal andere kolommen dan van de FinancialTransactions, en helaas dus precies niet de data die ik wel nodig heb.

De data die terugkomt uit de Incremental, komt is dus een ander type TransacionLines dan FinancialTransactions. Mocht een Incremental voor FinancialTransactions toch mogelijk zijn, dan hoor ik het graag!

Voor het idee welk type kolommen ik nodig heb, zie de screenshot vanuit Power BI, en het verschil qua naam van de bron/het type transacties

De kolommenlijst van Transactions/TransactionLines/TransactionLinesBulk bevat ook afgeleide velden. De *Incremental is identiek qua inhoud maar de afgeleide velden moeten er zelf bij opgehaald worden door een relatie te volgen. Meer uitleg hierover is te lezen in Verzoek finetunen incremental tabellen Exact Online - 2 van forums

Merk op dat de regelnummers 0 en 9999 een speciale betekenis hebben. Zie Bijzondere regelnummers zoals 9999 op financiële transacties in Exact Online

Ehhm, okee, dat is echt abracadabra voor mij…
Het enige dat ik weet is dat FinancialTransactionLines echt iets anders is dan TransactionLines…

bij finetunen staat van alles, maar dat is heel technisch en ik zou niet weten hoe ik zoiets in Power BI moet doen, ik werk er voor het eerst mee.

Advies is om dan voorlopig TransactionLinesBulk te gebruiken. Zodra het leggen van relaties in het Power BI datamodel duidelijk is kan altijd nog overgestapt worden op TransactionLinesIncremental om het aantal API-calls sterk te verminderen voor grote administraties. Verder zijn op deze forums een aantal voorbeeldtemplates voor Power BI te vinden die meer laten zien van het maken van een datamodel.

1 like

Deze vraag is automatisch gesloten na tenminste 2 weken inactiviteit nadat een mogelijk passend antwoord is gegeven. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.