Sinds enkele dagen krijgen we een foutmelding als we in de Query Tool willen inloggen met een specifiek account. Deze klant had eerst gewoon een gebruikersnaam, maar moet nu inloggen met e-mailadres. Bij Query Tool komt ie er dan niet meer doorheen.
Deze gebruiker heeft waarschijnlijk One Exact Identity (afkorting “OEI”) ingeschakeld. Een klein van de deel Nederlandse-gebruikers heeft (onaangekondigd) deze optie recent aangeboden gekregen.
Het activeren van OEI wordt komende tijd sterk afgeraden door Invantive op basis van ervaringen in eerdere vergelijkbare omzettingen bij andere partijen.
Er zijn twee oplossingen denkbaar:
een andere Exact Online-gebruiker gebruiken;
overgaan op de meest recente 22.0.655 release, te vinden op https://releasenotes.invantive.com. Voor de 22.1-BETA is er nog geen release beschikbaar. Deze wordt komende dagen verwacht.
Na installatie van 22.0.655 komen we een stap verder. Hij vult netjes e-mailadres en password in en gaat dan stap verder, maar komt dan op volgende foutmelding:
Deze itgenoam010-foutmelding is gelijkend op de melding die bij hints in het venster getoond wordt, maar gezien de versie zal die een andere oorzaak hebben.
Via een ander communicatiekanaal zal contact gezocht worden om het probleem analyseerbaar te krijgen.
Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.