Inloggen Exact Online lukt niet meer na aanmelden met e-mailadres

Sinds enkele dagen krijgen we een foutmelding als we in de Query Tool willen inloggen met een specifiek account. Deze klant had eerst gewoon een gebruikersnaam, maar moet nu inloggen met e-mailadres. Bij Query Tool komt ie er dan niet meer doorheen.

Enig idee hoe op te lossen?

Deze gebruiker heeft waarschijnlijk One Exact Identity (afkorting “OEI”) ingeschakeld. Een klein van de deel Nederlandse-gebruikers heeft (onaangekondigd) deze optie recent aangeboden gekregen.

Zie Invoering One Exact Identity: wat is het, waarom, hoe met Invantive? voor meer informatie.

Het activeren van OEI wordt komende tijd sterk afgeraden door Invantive op basis van ervaringen in eerdere vergelijkbare omzettingen bij andere partijen.

Er zijn twee oplossingen denkbaar:

  • een andere Exact Online-gebruiker gebruiken;
  • overgaan op de meest recente 22.0.655 release, te vinden op https://releasenotes.invantive.com. Voor de 22.1-BETA is er nog geen release beschikbaar. Deze wordt komende dagen verwacht.

Na installatie van 22.0.655 komen we een stap verder. Hij vult netjes e-mailadres en password in en gaat dan stap verder, maar komt dan op volgende foutmelding:

Deze itgenoam010-foutmelding is gelijkend op de melding die bij hints in het venster getoond wordt, maar gezien de versie zal die een andere oorzaak hebben.

Via een ander communicatiekanaal zal contact gezocht worden om het probleem analyseerbaar te krijgen.

In een aantal scenario’s bleek de 22.0.655 release nog niet succesvol aan te kunnen melden op Exact Online met One Exact Identity.

Een verbeterde versie 22.0.657 van het Invantive Query Tool is beschikbaar vanaf:

Versie 22.0.657 van de Windows-versie van Invantive Data Hub is nog niet in staat om zich aan te melden via One Exact Identity.

22.0.660 geïnstalleerd. Query tool kom ik nu in. Lijkt inderdaad nog niet te werken met Data Hub.

Klant heeft automatische verversing nodig dus Data Hub nodig.

  • Komt upgrade eraan wanneer dit in Data Hub ook werkt? Zo ja wanneer verwacht?
  • Is er een workaround mogelijk om de gegevens alsnog op te halen?

Deze vragen zijn beantwoord in een nieuw separaat wiki-artikel:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.