Installatie Invantive Control lukt niet - installer start niet

Ik probeer de 23.0-release (current) van Invantive Control for Excel te installeren op mijn PC. De installer start op, maar toont geen vensters of voortgang.

In de details van de task manager zie ik:

Soms staat er nog een msiexec.msi tussen met kenmerk “X86” i.p.v. “X64”. Als ik ze alle drie beeindig en de installer nogmaals start, dan verschijnen ze alle drie weer.

In de Event Viewer zie ik telkens twee meldingen:

Event ID Melding
11708 Product: itgen_msi_productname – Installation failed.
1033 Windows Installer installed the product. Product Name: itgen_msi_productname. Product Version: itgen_msi_productversion. Product Language: 1033. Manufacturer: Invantive Software B.V… Installation success or error status: 1603.

Ik heb dit ook op een andere beheerde PC van ons bedrijf geprobeerd met identiek resultaat: geen installatievenster. Het artikel MSI installation error 1603 - Windows Server | Microsoft Learn gaf verder geen aanknopingspunten.

Ik heb ook gekeken of er meldingen naar trace geschreven worden (via DebugView), maar er verschijnen geen meldingen, ook niet als INVANTIVE_TRACE_ACTIVE op true staat.

Installatie van Invantive Estate (een 22.0-product) lukt wel:

image

Ook Data Hub (een 23.0-product) lukt wel:

image

Ook Query Tool (een 23.0-product) lukt wel:

image

Composition (22.0) lukt ook:

image

Er is blijkbaar nog geen 23.0-versie van Invantive Composition for Word.

Het lukt wel om de 23.0.67-versie te installeren i.p.v. de 23.0-current:

image

Dank voor analyse. De release 23.0.67 heeft de 23.0-current vervangen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.