Installeren van nieuwe versie Invantive Control for Excel 23.0.12 mislukt

Ik heb problemen bij het installeren van de nieuwe versie van Invantive Control For Excel, nl. de installatie geraakt niet verder dan ‘preparing to install…’.

Eerst gaf Invantive aan dat het om een it gerelateerd probleem ging, dus we hebben onze IT dienst gecontacteerd dewelke een uur vanalles heeft geprobeerd maar uiteindelijk tot het besluit kwam dat hij niets kon betekenen voor ons en dat het niet aan de computer zelf ligt.

Vervolgens moesten we het proberen op een ander toestel, waar we exact dezelfde uitkomst krijgen en waar de download vastloopt bij ‘preparing to install…’

Hoe kunnen we de installatie toch voltooien?

Ik blijf de nieuwere versies ook proberen en steeds hetzelfde als uitkomst. Er verschijnt echter geen foutboodschap waar het exact fout loopt. Kan iemand me hierbij helpen aub?

Het probleem is tot dusver niet reproduceerbaar op andere Windows PC’s. Er is wel een bekend probleem significant verder in het installatieproces op sommige Windows Server 2022-omgevingen (zie Microsoft.Deployment.WindowsInstaller.InstallerException: Cannot access session details from a non-immediate custom action).

Als het inderdaad gaat om “Preparing to install” dan kan het een probleem zijn rond de database van Windows Installer.

Adviezen zijn:

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.