Laatste Invantive Control for Excel-download sluit meteen af na het starten

Downloaden Invantive Control for Excel op een nieuwe laptop lukt niet. Na het klikken op de aanbevolen download, opent er kort een melding van Microsoft Installer waarna deze verdwijnt en er niets verder gebeurd.

Graag antwoord op bovenstaande vraag.

Het probleem lijkt op andere gemelde problemen, zoals Installeren Invantive Runtime werkt niet. Op het moment wordt een analyse uitgevoerd om het probleem te achterhalen. Mocht u nog aanvullende informatie hebben dan horen we dat graag.

In de Event Viewer zie:

Event ID Tekst
11708 Product: itgen_msi_productname – Installation failed.
1033 Het product is geïnstalleerd. Productnaam: itgen_msi_productname. Productversie: itgen_msi_productversion. Producttaal: 1033. Fabrikant: Invantive Software B.V… Status van geslaagde/mislukte installatie: 1603.

Ik heb zoals beschreven in Installatie Invantive Control lukt niet - installer start niet geprobeerd om release 23.0.67 van Invantive Control te installeren, maar die houdt hetzelfde gedrag: installer verschijnt kortstondig en verdwijnt weer meteen. In de task manager blijven daarna twee msiexec.exe (1x als mezelf, 1x als SYSTEM) actief.

Installatie van Invantive Composition for Word werd geblokkeerd door SmartScreen. Met Invantive Data Hub current (23.0) kreeg ik hetzelfde probleem: installer verschijnt korstondig en verdwijnt weer meteen.

Idem Invantive Query Tool current (23.0).

Daarna met aantal Invantive Runtime-versies geprobeerd:

WEL: 22.0.664 (13 juni 2023), 22.0.668 (16 juni 2023), 22.0.672 (20 juni 2023), 22.0.675 (21 juni 2023)

Nieuwe releases zoals 22.0.716 met meertaligheid lieten zich niet installeren door een blokkade van Smartscreen. Ik heb geen rechten om dit mogelijk te maken.

Microsoft .net 4.8 is geinstalleerd.

Recente releases worden allen door SmartScreen geblokkeerd. Het is niet mogelijk te achterhalen vanaf wanneer de installatie niet meer werkt op onze PC-inrichting.

Ik zal contact opnemen met IT of ik door de SmartScreen-blokkade heen kan klikken.

Gelieve nogmaals te proberen met de meest recente versie op https://download.invantive.com.

Een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd in het proces om SmartScreen-blokkades te voorkomen.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.