Ik ervaar nog steeds problemen bij een klant met de ItemsIncremental tabel. Na het terugdraaien van de breaking change van Exact Online verversen alle tabellen weer prima en snel, behalve deze.
Zelfs wanneer er maar 100 rijen opgevraagd worden lukt het niet:
itgenboe161
The data download was cancelled after 5 minutes, 6 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface.
Ik heb de Items tabel in nog meer queries opgedeeld. Voorheen had ik een query per administratie (2 administraties). Bij de queries waren zo’n 300.000 regels.
Nu heb ik de queries per administratie nog onderverdeeld in Modified t/m 2023 en vanaf 2024. Hierdoor zijn de regels per query nu ongeveer 150.000.
De verversingen lopen nu goed via de Power BI service, maar ik vind het wel vreemd dat deze problemen al optreden bij queries van 300.000 regels.
Het is een bekend probleem met de Power BI Service. Het gebruik van Power BI Premium per User verschuift de grenzen schijnt het. De exacte motivatie kan mogelijkerwijs Microsoft Support bieden.
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.