Itgenboe161 bij 100 regels uit Exact ItemsIncremental tabel

Ik ervaar nog steeds problemen bij een klant met de ItemsIncremental tabel. Na het terugdraaien van de breaking change van Exact Online verversen alle tabellen weer prima en snel, behalve deze.

Zelfs wanneer er maar 100 rijen opgevraagd worden lukt het niet:

itgenboe161
The data download was cancelled after 5 minutes, 6 seconds, such as by the user navigating away in the Power BI or Power Query user interface.

Het bepalen van de eerste 100 rijen vereist voor een *Incremental-tabel het verwerken van alle rijen. Zie voor meer informatie:

Advies is om de download ruim voldoende looptijd te geven om alle artikelen op te halen, bijvoorbeeld het aantal artikelen maal 10 seconden.

Het aantal artikelen kunt u vlot bepalen via het rapport Omgevingsanalyse op Get My Report for Exact Online of zoals beschreven in:

Oke, dat eerste is verhelderend in ieder geval.

Ik heb de timeout duration op 2 uur staan in de query editor van de dataflow:

image

Zojuist via Power BI desktop geprobeerd en dan laadt de tabel probleemloos binnen één minuut.

Fijn dat het gelukt is.

Is het probleem hiermee opgelost of is er sprake van een tweede situatie waarin het langer duurt?

Om hoeveel rijen gaat het?

Nee, het probleem is dat het verversen in de Power BI Service niet lukt.

Ik wilde slechts aangeven dat het in Power BI desktop wel lukt en dat ik het vreemd vind dat het dan niet in de service lukt.

Power BI Service kent andere eigenschappen dan Power BI Desktop.

Om hoeveel rijen gaat het?

Het gaat om ± 300.000

Ik heb de Items tabel in nog meer queries opgedeeld. Voorheen had ik een query per administratie (2 administraties). Bij de queries waren zo’n 300.000 regels.

Nu heb ik de queries per administratie nog onderverdeeld in Modified t/m 2023 en vanaf 2024. Hierdoor zijn de regels per query nu ongeveer 150.000.

De verversingen lopen nu goed via de Power BI service, maar ik vind het wel vreemd dat deze problemen al optreden bij queries van 300.000 regels.

Fijn dat het gelukt is.

Het is een bekend probleem met de Power BI Service. Het gebruik van Power BI Premium per User verschuift de grenzen schijnt het. De exacte motivatie kan mogelijkerwijs Microsoft Support bieden.

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.