Deze error komt vaak herhaaldelijk voor, en zorgt soms wel, soms niet ervoor dat het verversen van een data flow of set faalt.
Dit gebeurt zowel bij benaderen via de Power BI Desktop client, de service, en bij data flows.
Voornamelijk zorgt de tabel SalesEntries
voor dit issue. In onze administratie is deze gevuld met 34,582 rijen. We selecteren een subset van de kolommen. Hier lijkt geen snellere/stabielere versie van te zijn.
Op aanraden (Vermijd time-out fout bij Power BI OData download) gebruiken we ondertussen deze parameters:
[Implementation=“2.0”,ODataVersion=4,OmitValues=ODataOmitValues.Nulls,Timeout=#duration(0,1,0,0)]
Eerder (toen kwam de error ook al voor) enkel Implementation
en Timeout
.
Voorbeeld vanochtend:
select t.[AmountDC], t.[AmountFC], t.[Created], t.[Description], t.[Division], t.[DueDate], t.[EntryDate], t.[EntryID], t.[EntryNumber], t.[InvoiceNumber], t.[Status], t.[StatusDescription], t.[Type], t.[TypeDescription], t.[VATAmountDC], t.[YourRef], t.[DivisionName], t.[DivisionLabel] from ExactOnlineREST.SalesEntry.SalesEntries@eol t
Poging 1, 341,524 ms
itgenboe161: The data download was cancelled after 5 minutes, 41 seconds, probably by the user. Please optimize your query as described on https://go.invantive.com/en/power-bi-tuning. Then re-run the query.
Poging 2, 343,180 ms
itgenboe161: The […] 5 minutes, 43 seconds, […]. Then re-run the query.
Een aantal stappen/meldingen hierin:
Uit Bridge Online Monitoring:
45 | 01-02-2022 05:48:40.592 | ResponseCache | Uncached response retrieval failed. Return failed response. Do not add failed response to the response cache. |
---|---|---|---|
44 | 01-02-2022 05:48:40.562 | Toepassinguitzondering | itgenpmr004: The execution was cancelled. (ce561a39-b6cb-4cff-9505-892f15b565d3) |
43 | 01-02-2022 05:48:38.674 | DataRetrieval | Registreren ophalen van 33,420 rijen uit ‘ExactOnlineREST.SalesEntry.SalesEntries’ in 338,376 ms, succes: False. |
42 | 01-02-2022 05:47:29.298 | DataRetrieval | So far returned 30,000 rows from query on ‘Invantive.ExactOnlineREST.SalesEntry.SalesEntries@eol’ (approximate size 27,138,638 bytes). |
Poging 3, 24,342 ms.
Echter, data flow faalt na 10 minuten 1 seconden, terwijl de time-out op 1 uur staat. De errors lijken hier voor een stop te zorgen, of cancelt er iets na 5 minuten, en geeft data flows op na 2 pogingen…?
Wat is hier de uiteindelijke oorzaak van en hoe lossen we dit op, is er een workaround?