Itgenboe424 ActiveCampaign error on CustomFieldDefinitions

I keep getting an itgenboe242 error message when I try to refresh my dataflow:

Or itgenboe363:

Is there anything I can do to solve these issues?

A week later I still get these errors. Does anyone know what might be going wrong?

There is currently no known issue for this.

Is it possible to add a recent (anonymized) screenshot of the request details in Invantive Bridge Online Monitoring as described in More insight with new Bridge Online Monitoring?

Details can be found by clicking on the download request which represents the issue discussed in this topic.

Please leave at least the following data visible:

  • the title bar with the request ID,
  • the status code, network size and times in the left column,
  • the error code and error message at the very bottom of the left column,
  • the entire right column.

Verzoek: 0HN7EE11FCM9Q:00000001

De volgende foutmelding is teruggegeven in het JSON-formaat aan Power BI:

{"MetadataType":"Invantive.Bridge.Online.Models.ODataErrorResponse","error":{"MetadataType":"Invantive.Bridge.Online.Models.ODataError","code":"itgenboe241","message":"De gegevensdownload werd geannuleerd na 40 seconden, waarschijnlijk door de gebruiker. (itgenboe241, 43e27ac1-a830-430c-9cde-c09f73314ab8)","target":null,"details":[{"MetadataType":"Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail","code":"TraceIdentifier","target":null,"message":"0HN7EE11FCM9Q:00000001"},{"MetadataType":"Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail","code":"SessionId","target":null,"message":"user-ce6d4b91-a2cf-4f33-9615-75972cae3dc9"},{"MetadataType":"Invantive.Bridge.Online.Models.ODataDetail","code":"ExceptionUid","target":null,"message":"43e27ac1-a830-430c-9cde-c09f73314ab8"}],"innererror":null}}

Het betreft een download van circa 45200 rijen met DealActivities die gestart is om 10:03:13.150 en volgens de server geannuleerd door de gebruiker om 10:03:53.892.

Na 40 seconden kwam een time-out vanuit de user agent “Microsoft.Data.Mashup” (wat onder andere de user agent is van Power BI):

itgenach026
Timeout after 40 seconds by user agent ‘Microsoft.Data.Mashup (Power Query documentation - Power Query | Microsoft Learn)’.

Er is verder geen reden om aan te nemen dat het afbreken veroorzaakt is aan de serverzijde. Er is geen hogere frequentie dan normaal te zien van de itgenboe241-melding en tot dusver geen meldingen van andere gebruikers.

Advies is daarom om:

  • de netwerkverbindingen te controleren,
  • te wisselen van WiFi naar een vaste Internet-verbinding,
  • te controleren dat alle updates van Windows en Power BI geinstalleerd zijn,
  • indien het vanaf binnen bedrijfsnetwerk optreedt, wissel dan naar locatie zonder extra firewalls e.d. zoals thuis of via 3G,
  • controleer dat de hyperlink zich laat openen en JSON toont bij openen en na invoeren gebruikersnaam/wachtwoord in Microsoft Edge of Google Chrome,
  • dan nogmaals te proberen.

Deze error blijft bestaan, ook als ik thuis op de vpn de refresh uitvoert.

Advies is om VPN uit te schakelen en ook te proberen na toepassing van punt 3, 4 en 5. Gelieve de resultaten na puntsgewijze toepassing als antwoord toe te voegen.

Ik heb alle bovenstaande punten geprobeerd, maar de fout blijft bestaan.

Is het mogelijk de foutmelding te tonen als het op deze wijze gereproduceerd wordt (schermafdruk van de browser)?

  • controleer dat de hyperlink zich laat openen en JSON toont bij openen en na invoeren gebruikersnaam/wachtwoord in Microsoft Edge of Google Chrome,

Sorry, maar ik snap niet wat ik dan zou moeten laten zien?


Advies is om zichtbaar te maken of de download in de browser succesvol gelukt is.

De getoonde download is vanuit Power BI zoals blijkt uit de user agent Microsoft.Data.Mashup (https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=304225) in de audittrail.

Kunt u nogmaals de hyperlink openen via de browser, wachten tot de download klaar is, dan naar het einde scrollen en een screenshot maken, evenals het bijbehorende verzoek terug te zoeken op Bridge Online Monitoring en daarvan een screenshot toe te voegen.

Een bericht is gesplitst naar een nieuw topic: Vraag activecampaign koppeling