Itgenclr003: Kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren omdat de dispatcher is afgesloten (itgenarn021)

Bij het openen van een draaitabellen onder Invantive Control 20.0.142 krijg ik de melding met code itgenclr003:

itgenclr003: Kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren omdat de dispatcher is afgesloten.

Kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren omdat de dispatcher is afgesloten.

Op ‘OK’ klikken komt tot de volgende melding met code itgenarn021:

itgenarn021: Kon de beschikbaar van een split-knop niet wijzigen door een majeure interne Microsoft Office fout. Probeer s.v.p. nogmaals.

itgenarn021: Kon de beschikbaar van een split-knop niet wijzigen door een majeure interne Microsoft Office fout. Probeer s.v.p. nogmaals.

In de taakbalk staan raar genoeg heel veel aanmeldvensters, maar ik heb ook een aantal keren geprobeerd:

Hoe los ik dit op?

Deze melding kan optreden wanneer Excel.exe tweemaal of vaker naast elkaar draait. Het kan zijn dat Excel niet meer zichtbaar is in de taakbalk, maar op de achtergrond nog draait. Wanneer Excel dan een tweede keer opgestart wordt, kan dat deze melding(en) tot gevolg hebben.

Voer de volgende stappen uit om de foutmelding op te lossen:

  • Sluit Excel volledig af via Windows Taakbeheer (CtrlAltDelete of een rechtsklik op de startbalk > Taakbeheer).
  • Als onder het tabblad ‘Details’ nog ‘EXCEL.EXE’ staat, sluit elke ‘EXCEL.EXE’ dan af via ‘Taak beëindigen’.
  • Start vervolgens Microsoft Excel opnieuw op.
  • Mocht de Invantive Control for Excel Add-In niet laden na het opstarten, volg dan deze stappen: Excel toont Invantive Control niet meer in het lint

De volgende melding heeft dezelfde oorzaak en oplossing:

itgenarn065:
Could not change availability of button due to a major internal Microsoft Office failure.

itgenarn065: Could not change availability of button due to a major internal Microsoft Office failure.