Itgencsy020 foutmelding: Could not determine device information such as external IP and clock drift from the Internet

De foutmelding met code itgencsy020 treedt op als er geen verbinding tot stand gebracht kan worden met Invantive Customer Service. Hierbij wordt gepoogd om onder andere het verschil tussen de systeemklok van de eigen PC en de wereldklok te bepalen. Dit verschil wordt bijvoorbeeld gebruikt om een afwijkende tijd van de systeemklok te corrigeren voor protocollen die daar gevoelig voor zijn (OAuth en SOAP).

Hiervoor worden minimaal 12 en maximaal 20 pogingen ondernomen, met tussen de 5 en 30 seconden per poging.

Advies is om meer uitgebreid informatie te verschaffen bestaande uit:

  • product (Data Hub, Data Hub Multi-platform),
  • exakt welke versie van het product,
  • exakt welke Microsoft .net variant en versie (Microsoft .net Framework 4.7.2, 4.8, .net core 6.0.16 etc).

en daarnaast een tracelogbestand te mailen aan support@invantive.com onder vermelding van de URL van dit topic. Invantive zal de relevante onderdelen van de trace na controle op gevoelige informatie toevoegen aan deze post.

De stappen om het tracelogbestand samen te stellen zijn te vinden op Ondersteuning bieden bij Data Hub en andere on-premises producten.