Itgendid190 Foutmelding bij Exact Online naar Azure SQL Database replicatie

Ik ben afgelopen week voor de eerste keer met Invantive aan de slag gegaan en wil het voornamelijk inzetten voor de use case waarin ik data uit software als Exact Online/Afas/Twinfield etc. ga trekken en in de cloud in een Azure SQL database te zetten.

Ik heb het volgende stappenplan gevolgd (Elementaire datareplicatie tussen Exact Online en Azure SQL Server) en bij het uitvoeren heb ik verschillende errors gekregen, elke dag een andere lijkt het op grappig genoeg. Nu bij het aanmaken van dit forumbericht krijg ik de volgende foutmelding:

Ik heb dus beide databases werkend (in ieder geval daar lijkt het op) en een applicatie gemaakt met script uit het voorbeeld met de juiste alias’en. Nog steeds werkt het niet en krijg ik deze rare foutmelding:

itgendid190
Geef een datacontaineralias op bij het selecteren van partities met gedistribueerde databases.
Voeg een apenstaartje plus een alias toe na de partitie ‘all’.
Kies de alias uit de volgende: sqlserver, eol.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen hiermee. Alvast bedankt! Ik hoop nog veel gebruik te kunnen maken van de wijsheid en tools van deze community. Ik ken het pas sinds kort maar het ziet er erg levend uit!

De foutmelding met code itgendid190 geeft meestal aan dat de Startup SQL een use-statement bevat voor het selecteren van partities, maar dat de alias ontbreekt terwijl er inmiddels meerdere datacontainers zijn binnen de database.

In deze specifieke situatie wilt u de instelling use all waarschijnlijk vervangen door use all@eol.

Voor meer achtergrond zie de (zojuist toegevoegde) einde van het artikel Administratie(s) selecteren voor een Invantive Cloud database.

Ah, het is me gelukt. Ik moest de Startup SQL bij de databasecontainer inderdaad updaten, niet bij de module zelf.

1 like

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.