Itgeneor220 - Foutmelding database Exact Online

Voor het gebruik van de Valuta Tools in Exact Online heb ik het stappenplan doorlopen zoals in het stappenplan beschreven. Echter bij de laatste stappen “Database Toevoegen” komt er een foutmelding in beeld.

De eerste stappen zijn doorlopen; juiste land gekozen - bring your own app - client ID ingevuld - client secret ingevuld - doorgaan - aanmelden exact online - voorwaarden accepteren. Dan komt de foutmelding in beeld bij Invantive;

The database ‘Invantive Cloud - Test ExactOnlineAll’ could not be opened.
Forbidden - Application Scope Violated. Cannot read ‘organization.administration’ scope

Hoe is dit op te lossen?

Dit betreft een foutmelding vanuit Exact Online. Er is een storing sinds enkele dagen op Exact Online waardoor het niet meer mogelijk is om nieuwe eigen apps te registreren of bestaande eigen apps te registreren. Zelfs na het doorlopen van de security review werkt het nog niet volledig; zie ook de Exact Online Community Forums.

We zijn in afwachting van een oplossing door Exact Online Support.

ik probeer zojuist een nieuwe klant aan te melden. Exact Online een DE administratie en krijg bij het aanmaken ook deze melding:

itgeneor220
The database ‘Invantive Cloud - Test ExactOnlineAll’ could not be opened.
Forbidden - Application Scope Violated. Cannot read ‘organization.administration’ scope**

Het probleem bestaat nog steeds en we zijn afhankelijk van Exact?

Zelfde probleem als Aanmelden op Exact Online met Query Tool op eigen Client ID geeft error "itgeneor012: Er moet minimaal één actief bedrijf aanwezig zijn".

Afgelopen zondag op maandag zou een bugfix live moeten gaan, maar die is op dit moment (3 november) nog niet live. Het is niet bekend wanneer de fix door Exact in productie genomen zal worden.

Workaround is om de security review van de app in te vullen en in te dienen. Dat schijnt te werken; zorg er voor dat alle opties op Beheer/Manage staan.

Naar verluidt zal er morgen (vrijdag 5 november) een “emergencypatch” in productie genomen worden die dit probleem bij de registratie van apps zou moeten oplossen.

1 like

op dit moment krijg ik nog de foutmelding, ik zal het vanmiddag nog een keer proberen.

Dank voor update. Ik vermoed uit de formulering van de e-mail die ik kreeg dat het mogelijkerwijs om een patch gaat die in loop van de werkdag geïnstalleerd wordt op Exact Online, maar zeker weten doe ik het niet.

Volgens laatste bericht is het deployment van de emergency patch niet gelukt. Ik heb begrepen dat dat een reguliere deployment is met maar 1 change er in. Vandaag om 16:00 zal een “hotfix” geplaatst worden. Die is blijkbaar wel gedurende productie-uren en er zal kortstondig een verstoring van het App Center opleveren. Zodra de change live is zullen wij hertesten en bijwerken. Dat zal waarschijnlijk maandag worden.

ok, dank voor de update. Dan wachten we even tot na het weekend!

Hallo, het lijkt na het weekend inderdaad verholpen. Het is mogelijk om verbinding te maken met een database.

Ik heb helaas nog hetzelfde probleem. Nieuwe app aangemaakt bij Exact en vervolgens bij invantive een nieuwe database aanmaken met ‘Bring Your own app’ en dan nog steeds deze foutmelding;

Of kan ik voor een nieuwe klant nog wel (tijdelijk) gebruik maken van ‘Invantive Cloud’ i.p.v. ‘Bring Your Own App’?

Ja, dat kan. We willen op termijn iedereen overzetten op een eigen client ID, maar er zijn best wel wat hindernissen die dat lastig maken voor het Exact platform.

Mag ik je vragen welke client ID dat was (is niet-vertrouwelijk onderdeel van OAuth) en hoe laat? Dan nemen we nog contact op met Exact hierover.

Jazeker, dat is dit client ID: 5a59d761-e669-4702-9103-c1ccb8605db5. En zojuist om 17:17:30 nog een keer gedaan met deze foutmelding als uitkomst.

Vergeten te vragen. Gaat om Nederlandse omgeving?

Ja, het is een Nederlandse administratie/omgeving.

Dank, vraag toegevoegd aan case 03269038.

ik probeer zojuist een nieuwe Duitse klant aan te sluiten. Maar die heeft niet de mogelijkheid om ‘Invantive Cloud’ te kiezen. Alleen de mogelijkheid voor ClientID en SecretID verschijnt. Klopt dat? En dan verschijnt weer de itgeneor220 foutmelding.

Client ID: af6a4036-c9ab-453a-ba61-4275b6fbd7e5.

Tijdstip ongeveer 9:30

Dat betekend voor nu dat we even niets kunnen doen met een Duitse omgeving?

Deze Duitse client ID is ook toegevoegd aan case 03269038. Zodra er nieuws is zal ik deze post bijwerken.