Na registratie van Invantive als App in Exact Online heb ik problemen met het ophalen van data uit Exact Online.
Hierbij loop ik tegen een itgeneor362 error aan: “OAuth-gegevensbron is een geldig access token vereist”. Ik loop hier zowel tegenaan als ik data probeer op te halen via Power BI als via een Python script.
Bovenstaande werkte voorheen en werkt nu nog steeds voor de eerste 10 minuten. Dit is in mijn ogen ook gelijk aan methode waarop Power BI data authenticatie voorheen toepaste.
Als de verbinding naar Invantive Cloud (en vervolgens data ophalen uit Exact Online) nu ook volgens het OAuth2.0 principe moet lopen wat gebruik ik dan voor bijvoorbeeld:
Authorization URL
Acces Token URL
Redirect URL
Zijn dit dezelfde URL’s die zijn ingericht voor Invantive Cloud binnen Exact Online? Of kan ik die informatie ergens anders terugvinden.
De oorzaak van de storing is een grote upgrade van Invantive Cloud, vooruitlopend op de aanpassingen die Exact Online op dit moment in een aantal landen buiten Nederland heeft geïntroduceerd. Naar verwachting zal het probleem in de loop van woensdagochtend opgelost worden. Het zal nodig zijn om daarna nog eenmaal de autorisaties te vernieuwen.
Andere platformen dan Exact Online ervaren geen hinder van deze storing.
De itgeneor362 foutmelding blijkt samen te hangen met een bug in de Exact Online API bij het verwerven van een nieuw access token met een refresh token en client secret. Deze bug zorgt er onder bepaalde condities voor dat vanaf dat moment de refresh token keten doorbroken is en de database niet meer bruikbaar is.