Itgeneor362 Voor toegang tot de OAuth-gegevensbron is een geldig access token vereist. Het access token kon niet worden verkregen

Bij het openen van een database met Exact Online kan de volgende foutmelding optreden:

itgeneor362
eol: Voor toegang tot de OAuth-gegevensbron is een geldig access token vereist. Het access token kon niet worden verkregen:
Only one refresh token can be active on Exact Online for a combination of client ID and user. The lifetime of a refresh token when an associated access token is used for 10 minutes. The request for data was made using an expired refresh token or refresh token that was not activated by a subsequent Exact Online API call.
Please renew authorisation in the user interface. Meld aan bij Invantive Cloud en vernieuw de inloggegevens handmatig op de datacontainer met de alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online (nl) als …’.

Deze foutmelding treedt op doordat het zogenaamde “refresh token” is vervallen. Dit kan hersteld worden zoals beschreven in Eenvoudiger autorisaties vernieuwen op Invantive Cloud.

De fout itgeneor362 verschijnt nu consistent op Invantive Cloud bij het openen van Exact Online in België en Verenigd Koninkrijk in circa tien minuten na vernieuwen van autorisaties.

Het probleem doet zich NIET consistent voor op een Nederlandse omgeving van Exact Online met gebruik van dezelfde software en configuratie. Het probleem treedt met intervallen op voor Nederlandse omgevingen in ongeveer 1 op de 1.000 gevallen van gebruik.

De analyse en oplossing en/of workaround is in uitvoering. Wij verwachten dat een bijgewerkte release met automatische reparatiefaciliteiten voor maandag live zal gaan.

Binnen Invantive Cloud zijn extra faciliteiten toegevoegd om het offline gaan van de Exact Online database te repareren en te voorkomen. Meer informatie hierover is te vinden op Auto-recovery van Exact Online datacontainers.