Itgenhcr010 melding bij uitvoeren rapport

Aanmaken rapport lukt niet.

Volgens het geleverde stappenplan zouden ze in het menu “Applicaties” moeten klikken op de Applicatie, vervolgens op “uitvoeren”. Maar daar loopt het mis.

In plaats van een volgende pagina te geven wordt er opnieuw gevraagd om in te loggen.

Als je dat doet krijg je volgend scherm met de melding:

itgenhcr010
Webpagina bad request
00-5391a6c935dcb047a94af46ebae37bfd-be47e3aebb645047-00
Er is een fout opgetreden bij het verwerken van uw verzoek.

We werken via Firefox 94.0.2 (64-bits) en de cookies van [cloud.invantive.com] werden gewist.

Graag snel een oplossing.

en dan lukt het ook niet meer om in te loggen. Eerst Firefox afsluiten is het enige dat helpt om in te loggen Maar het probleem blijft wel.

Welke operating systeem wordt gebruikt?

Wat is de lijst van extensies (add-ons) die actief zijn in Firefox?

MacOS Sierra 10.12.6

Er zijn geen add-ons geïnstalleerd voor Firefox (ondertussen ge-updated naar v95.0).

Dank. De foutmelding itgenhcr010 geeft aan dat er een foutmelding optreedt doordat een beveiligingsmechanisme actief wordt dat XSRF moet voorkomen. We zien incidenteel bij het aanmelden dit optreden, waarbij de browser met enkele tientallen milliseconden afstand hetzelfde verzoek doet, maar dan met verschillende waardes voor de cookies. We weten nog niet waar het vandaan komt; het laatste vermoeden was een extensie.

Is het mogelijk om nog eens te proberen via een andere PC en bijvoorbeeld Google Chrome? Of via de telefoon (iPhone, iPad of vergelijkbaar)?

Ik heb het ondertussen ook al geprobeerd vanop mijn Mac (Big Sur 11.6.1) en via Chrome (Version 96.0.4664.93) met hetzelfde resultaat.

Cookies ook weer verwijderd, opnieuw Chrome gestart.

Zelfde probleem.

zelfde probleem via iOS (15.1.1) op een iPhone 12 met Safari

Dat is vervelend. Wel fijn dat het consistent optreedt bij dit account.

Wilt u via deze link een afspraak maken met een support engineer? Hij/zij zal dan via Teamviewer meekijken om de oorzaak te achterhalen. Indien nodig zal de kijkrichting omgedraaid worden om te kijken of het probleem zich ook voordoet bij aanmelden op een andere PC.

Ik heb een afspraak vastgelegd.

Na onderzoek bleek dat er herhaaldelijk een HTTP 302 foutmelding werd gegeven bij het opstarten van de module vanuit Invantive Cloud, om te eindigen met een itgenhcr010 (HTTP 400 Bad Request).

Na reproductie bleek in het scherm “Systeemberichten” het volgende te staan:

itgenoda184
eol: Toegang tot de OAuth-gegevensbron vereist een geldig access token. Het access token kon niet worden verkregen. The refresh token expired at 11/28/2021 1:59:21 PM and it is now 12/10/2021 2:04:47 PM.
Corrigeer het verzoek om het geldig te maken. Meld aan op Invantive Cloud en vernieuw de autorisatie op de datacontainer met alias ‘eol’ van de database ‘Exact Online (be) as JOHNDOE 29de7c7’.

Na het herautoriseren van de Exact Online datacontainer kon de module gestart worden.

Het is verwarrend dat er een itgenhcr010 foutmelding gegeven wordt in plaats van een verzoek voor herautorisatie. In een volgende release zullen aanpassingen gemaakt worden zodat het logischer werkt voor de eindgebruiker. Indien haalbaar bestaan die aanpassingen uit:

  • Herkenbare foutmelding tonen in plaats van HTTP 302 Redirect.
  • “Vernieuw Autorisatie” knop tonen zoals elders in Invantive Cloud
  • Eenvoudiger analyseerbaar vanuit monitoring.

Dezelfde verwarrende itgenhcr010-melding kan optreden als een abonnement afgelopen is bij het gebruik van een applicatiemodule, zoals bij een itgenscr810.

Deze vraag is automatisch gesloten na 2 weken inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

3 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Index foutmelding Invantive Cloud App