Itgennnl005 NMBRS connector API Token connectie foutmelding "Invalid Authentication"

We lopen momenteel tegen de volgende foutmelding aan:

Fout itgennnl005: itgennnl005: The database ’ ’ could not be opened.
itgennnl005: The provided password is not a valid Nmbrs token. Please find your token in Nmbrs under User Profile > API Token.
itgensop001: Server was unable to process request. —> 1001: Invalid Authentication.

Het API token is wel meerdere malen opnieuw aangemaakt/gecheckt en up-to-date. Gebruiken de NMBRS connector van Invantive; echter lopen tegen de bovenstaande foutmelding.

Invantive.Data.SoapException
ValidationException
ValidationException
ValidationException

Concrete vraag: kan er een oorzaak zijn dat het niet lukt om te verbinden als het API-token de juiste is?

Beste is altijd ook het product en de versie te vermelden. En in dit geval ook de tabel welke opgehaald wordt.

De NMBRS foutmelding 1001: Invalid Authentication komt terug uit de NMBRS API servers. Behalve ongeldig Nmbrs token kan dat ook nog een blokkade zijn qua rechten of bijvoorbeeld IP-adres controle. Advies is om nogmaals te proberen met een token van een gebruiker met alle rechten.

Zie ook API error 1001: Invalid Authentication – Visma Nmbrs Global.

Hallo Guido,

Dankjewel voor je reactie. Na wat aanpassingen is de 1001 error weg, echter krijgen we nu het volgende

itgennnl005: The provided password is not a valid Nmbrs token. Please find your token in Nmbrs under User Profile > API Token.

itgensop001: Server was unable to process request. —> 1002: Unauthorized access.
2021-06-08 09:57:11.413 Error itgennnl005: Invantive.Data.SoapException
ValidationException
ValidationException
ValidationException

Het gaat om de nmbrs connector van invantive. We hebben bij nmbrs zelf gekeken of alles goed staat geconfigureerd, ook de benodigde IP adressen zijn gewhitelist bij nmbrs.