Itgenvnt007 Je hebt geen API verzoeken meer

Ik krijg sinds zaterdag de melding ‘Je hebt geen API-verzoeken meer’ op al mijn verbindingen met Visma.net. Ik weet niet waar dit aan ligt, of dat aan de Visma kant is veranderd, of dat Invantive dit anders heeft ingericht. Graag verneem ik zsm!

itgenvnt007
Je hebt geen API-verzoeken meer.
Probeer het opnieuw na 814 seconden.

Er is de afgelopen week geen release geweest hieromtrent.

Mogelijk betreft dit een generieke wijziging vanuit Visma.

Advies is om te kijken of de eerste downloads na 0:00 deze melding ook geven en dit als antwoord toe te voegen.

In de volgende release - gepland voor livegang deze week - zal de foutcode itgenvnt007 opgesplitst worden naar:

• itgenvnt060: test client snelheidsbeperking “IntervalLimit” van Visma.net (bijvoorbeeld 500 verzoeken per uur)
  • itgenvnt061: snelheidsbeperking “SameRequestLimit” van Visma.net op te vaak hetzelfde verzoek (bijvoorbeeld 1 verzoeken per 5 minuten)
  • itgenvnt062: snelheidsbeperking “ClientErrorLimit” op te veel falende verzoeken van Visma.net (bijvoorbeeld 2 verzoeken per 5 minuten)
  • itgenvnt063: snelheidsbeperking “TenantIntervalLimit” van Visma.net met te veel verzoeken (bijvoorbeeld 15000 verzoeken per uur)
  • itgenvnt064: onbenoemde snelheidsbeperking van Visma.net
  • itgenvnt007: onbekende snelheidsbeperking van Visma.net

Het lijkt er op dat de Visma.net API Server sinds 1 juni 2024 ander gedrag vertoont.

Met deze extra informatie is het hopelijk mogelijk om gebruikers meer richting te geven.

Ik heb contact gehad m.b.t. de Visma API en het lijkt erop dat Visma vanaf 1 juni de oude authenticatie methode aan het afknijpen is. Dit zorgt ervoor dat refreshes van meer dan 20.000 regels vrijwel onmogelijk worden.

Ik had vernomen dat er gewerkt werd aan de koppeling met Visma via de nieuwe authenticatiemethode (via het Developer Forum). Ik krijg echter de volgende foutmelding bij de Bring Your Own App optie. Ligt dat aan mijn gebruikersrechten?

Graag hoor ik hierover!

Dank voor de extra informatie!

De overstap van Visma.net Interface (VNI) naar Visma Connect met Invantive Cloud staat beschreven in:

Gelieve hiervoor een aparte database of datacontainer te maken. Daarna zou het - behoudens de in artikel beschreven beperkingen zoals administratiekeuze - moeten werken.

De melding is nu itgenvnt064, een tot dusver ongedocumenteerde rate limiter genaamd “CompanyIntervalLimit” met een limiet van 500 API-calls per uur lijkt het. Mogelijk gerelateerd aan Urgent: Visma.net update regarding Connect Authent... - Visma Community. Hiervoor zal een afwijkende foutcode itgenvnt067 geintroduceerd worden.

Ter verkrijging van documentatie is een topic opgevoerd op de Visma forums:

De definitie van “CompanyIntervalLimit” is nog onbekend, maar tot dusver lijkt het altijd gerelateerd aan het aanvinken van “Use VNI” bij het aanmaken van een database.

Het gebruik van VNI wordt met klem afgeraden. De overstap naar Visma Connect staat beschreven in (Engels):

Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.

Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.