Ik krijg sinds zaterdag de melding ‘Je hebt geen API-verzoeken meer’ op al mijn verbindingen met Visma.net. Ik weet niet waar dit aan ligt, of dat aan de Visma kant is veranderd, of dat Invantive dit anders heeft ingericht. Graag verneem ik zsm!
Ik heb contact gehad m.b.t. de Visma API en het lijkt erop dat Visma vanaf 1 juni de oude authenticatie methode aan het afknijpen is. Dit zorgt ervoor dat refreshes van meer dan 20.000 regels vrijwel onmogelijk worden.
Ik had vernomen dat er gewerkt werd aan de koppeling met Visma via de nieuwe authenticatiemethode (via het Developer Forum). Ik krijg echter de volgende foutmelding bij de Bring Your Own App optie. Ligt dat aan mijn gebruikersrechten?
De overstap van Visma.net Interface (VNI) naar Visma Connect met Invantive Cloud staat beschreven in:
Gelieve hiervoor een aparte database of datacontainer te maken. Daarna zou het - behoudens de in artikel beschreven beperkingen zoals administratiekeuze - moeten werken.
De melding is nu itgenvnt064, een tot dusver ongedocumenteerde rate limiter genaamd “CompanyIntervalLimit” met een limiet van 500 API-calls per uur lijkt het. Mogelijk gerelateerd aan Urgent: Visma.net update regarding Connect Authent... - Visma Community. Hiervoor zal een afwijkende foutcode itgenvnt067 geintroduceerd worden.
Ter verkrijging van documentatie is een topic opgevoerd op de Visma forums:
De definitie van “CompanyIntervalLimit” is nog onbekend, maar tot dusver lijkt het altijd gerelateerd aan het aanvinken van “Use VNI” bij het aanmaken van een database.
Het gebruik van VNI wordt met klem afgeraden. De overstap naar Visma Connect staat beschreven in (Engels):
Deze vraag is automatisch gesloten na 1 week inactiviteit. Het laatste gegeven antwoord is gemarkeerd als oplossing.
Gelieve een nieuwe vraag te stellen via een apart topic als het probleem opnieuw optreedt. Gelieve in de nieuwe vraag een link naar dit topic op te nemen door de URL er van in de tekst te plakken.