Exact heeft duizenden geregistreerde applicaties. Een deel daarvan is beschikbaar via het appcenter. Vanwege de aangekondigde veranderingen van de API limieten mogelijk per 1 juli ontvangen sommige gebruikers een mail met de inhoud:
Je app overschrijdt de nieuwe API-limieten in Exact Online
We hebben je een tijdje geleden op de hoogte gesteld van de *nieuwe
API-limieten in Exact Online. Momenteel overschrijdt je app deze nieuwe limieten.We vragen je deze e-mail door te sturen naar de developers die
verantwoordelijk zijn voor de integratie van je app met Exact Online, zodat
ze actie kunnen ondernemen. Zorg ervoor dat het aantal API-aanroepen voor
1 juli 2021 is verminderd, zodat je probleemloos met de app kunt blijven
werken.Je app heeft onderstaande API-limieten overschreden:
- Maximaal 200 token endpoint calls per API-sleutel, per gebruiker, per dag.
- Division:n.a.;Application Name:Cloud Connector;ApplicationID:d402c063-f703-4275-9587-e243d6989080;EndPoints:n.a.
- Niet meer dan 10 fouten per API-sleutel, per gebruiker, per administratie, per endpoint en per uur.
Uit deze mails is het lastig te distilleren over welke applicatie dit gaat en wie de verantwoordelijke is.
Als het woord “Invantive” voorkomt in de mail in combinatie met een geregistreerde client ID van Invantive, dan helpen we graag met vragen hierover via deze forums.
In alle andere gevallen is waarschijnlijk sprake van:
- hetzij een zelf geregistreerde app (te vinden door als gebruiker met abonnement beheer-rechten aan te melden op https://apps.exactonline.com)
- of van een publieke app van een derde partij.
Benader in het eerste geval de eigen organisatie. In het tweede geval de partij waarde app ingekocht wordt.
Een overzicht van de apps die jullie organisatie gebruikt kun je vinden door te stappen te volgen zoals beschreven op Hoe zie ik welke Exact Online apps wij gebruiken?.
Verder blijkt dat de e-mails die waarschuwen voor overschrijding van de API-limieten niet altijd op basis van daadwerkelijke overschrijding van de limieten verstuurd zijn. Het kan dus zijn dat een mail ontvangen is met een waarschuwing over het API-gebruik terwijl het API-gebruik wel voldoet aan de normen per 1 juli 2021. Helaas kunnen we als Invantive hier niet in helpen binnen de dekking op support en de inhoud van de e-mail is niet extern herleidbaar of controleerbaar. Vraag in geval van twijfel bij Exact Online support de herleidbare gegevens te delen.