Komt geen verse data uit Exact Online binnen

Sinds enige tijd krijgen we geen verse data meer binnen uit Exact Online.

We zijn 26 mei 2025 gemigreerd naar Exact Online Premium, daarna hebben we gewoon opnieuw contact gemaakt.

Maar ik zie dat nieuwe artikelen niet voor komen in de tabellen. Ik zie geen foutmeldingen.

Zien jullie iets aan jullie kant?

SalesInvoiceLines blijven wel gewoon binnen komen. Maar andere velden van Items worden ook niet gesynced.

Laatste artikel wat is aangemaakt of gewijzigd is 13-6-2025. Daarna is er nog wel wat meer gewijzigd.

Cache resetten is de oplossing! Maar hoe kan? Moet ik vaker de cache legen?

Overgang Exact Online SaaS naar Exact Online Premium

Bij de wisseling van Exact Online SaaS naar Exact Online Premium hoort een tijdstempel bijgewerkt te worden door Exact Online. Als deze tijdstempel wijzigt, dan zullen alle incrementele caches automatisch ongeldig worden en opnieuw geladen.

Ook kan de partitiecode wijzigen voor nieuwe administraties. Nieuwe administraties horen een divisiecode boven de 10 miljoen te krijgen (zie Wat is de "HQ"-administratie op Exact Online Premium met division code boven de 10.000.000? en Exact Online Premium en Invantive producten (vanaf juni 2023)).

Logging is uitgebreid om te kunnen controleren dat Exact Online het tijdstempel juist bijwerkt bij de overgang.

Het eenmalig legen van een cache moet voldoende zijn, maar nog beter is als dit automatisch gebeurt.

Later Verschil

Blijkens het bericht is het probleem pas later opgetreden. Dit zou niet moeten kunnen. Bij elke synchronisatie op incrementele tabellen vinden een aantal controles uitgevoerd. Een van de controles behelst het aansluiten van het aantal rijen. Als het verschil groter is dan een specifieke waarde, dan vindt een volledig versie herlading plaats.

Advies

Invantive heeft geen toegang tot de data om e.e.a. verder te analyseren. Aangezien het via het legen van de cache opgelost is, is het advies om vanaf hier verder te werken. Mocht het probleem nogmaals optreden, gelieve dan deze post aan te vullen of een nieuwe verwijzend naar deze.