Kostenplaatsen Exact Online "aaneengesloten reeks"

Ik heb een Exact Online administratie waarbij de kostenplaatsen dit (voorbeeld) patroon hebben: 2404-210. Het streepje is aangemerkt als een ‘aangesloten reeks’.

Zie Nieuwe Excel consolidatiemogelijkheden voor Exact Online bedrijven en grootboekrekeningen

Kun je dat voorkomen?

Voor de zekerheid: de kostenplaats bevat een “-” (middenstreepje), maar wordt bij specificatie geinterpreteerd als een reeks?

Is het mogelijk om een specifieke voorbeeldformule toe te voegen met huidig resultaat en verwacht resultaat?

Dat klopt, de kostenplaats bevat een “-“. Dat is geen reeks, maar Invantive interpreteert hem wel zo.

Wat ik krijg (cel G13) = 0, G1 is de kostenplaats

Wat ik verwacht op G13 als uitkomst van I_EOL_CCE_BAL_PDER_CLASSIFICATION is € 7.612,34

Er is momenteel geen mogelijkheid om de speciale betekenis van “,” voor lijsten, “-” voor reeksen, “*” voor willekeurige reeks tekens en “_” voor willekeurig teken te wijzigen.

Een mogelijke workaround is om de “-” te vervangen door “_”. Dit leidt tot de kostenplaats “2404_210”. Hier past “2404-210” op, maar ook “2404x210” en anderen.

Het gebruik van “_” staat beschreven in Nieuwe Excel consolidatiemogelijkheden voor Exact Online bedrijven en grootboekrekeningen.

Dat is hem!! Top, de “-“ vervangen door “_” is de oplossing. Dank!

1 like

Dit topic is 3 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.